Πολλοί αγοράζουν diesel γιατί είναι μόδα, χωρίς καν να γνωρίζουν τα βασικά. Εσύ; Ξέρεις τα πάντα; Δες 5 πράγματα που πολλοί δεν γνωρίζουν και πρέπει να μάθεις…

Αν ξαφνικά από το κάθισμα ενός παλιού βενζινοκίνητου 10ετίας ή και μεγαλύτερου βρεθείς σε ένα καινούριο αυτοκίνητο (είτε βενζινοκίνητο, είτε diesel) π.χ. σε ένα test drive, θα αισθανθείς σαν να… ανακάλυψες την Αμερική. Κυριολεκτικά, θα σου φανεί σαν «η μέρα με τη νύκτα», αφού τα σύγχρονα αυτοκίνητα τα τελευταία 10 χρόνια έχουν κάνει άλματα βελτίωσης τόσο στο κομμάτι των επιδόσεων, όσο στην κατανάλωση, την οδική συμπεριφορά ή την ασφάλεια…

Αν πάλι είσαι εδώ και καιρό οδηγός ενός diesel μοντέλου, αποκλείεται να μην έχεις καταλάβει πως θέλει διαφορετικό τρόπο οδήγησης σε σχέση με το προηγούμενο, βενζινοκίνητο και πιθανόν χωρίς τούρμπο αυτοκίνητό σου.

Και στις δύο πάντως περιπτώσεις, είτε δηλαδή πρόκειται να αγοράσεις, είτε έχεις ήδη αγοράσει κάποιο diesel αυτοκίνητο, είσαι σίγουρος πως ξέρεις τα πάντα για το diesel; Ξέρεις να οδηγάς diesel;

Παρακάτω ακολουθούν 5 πράγματα που πολλοί δεν γνωρίζουν και πρέπει να μάθεις:

  • Δεν ξέρεις πότε να αλλάξεις ταχύτητα, γιατί οδηγάς σαν να οδηγούσες βενζινοκινητήρα. Και έτσι, αντί να ανεβάσεις ταχύτητα πριν τις 2.000 σ.α.λ. που είναι το σωστό, αλλάζεις ταχύτητα κοντά στις 3.000 σ.α.λ., αυξάνοντας μάλιστα και την κατανάλωση.
  • Δεν ξέρεις να προσπερνάς. Αντί να κυμαίνεσαι στο εύρος της ωφέλιμης ροπής του κινητήρα (1.700 με 3.000 σ.α.λ), πηγαίνεις στους «κόφτες» με αποτέλεσμα αυτός να «κρεμάει» -ειδικά αν είναι κάποιος μικρός σε κυβισμό diesel- και άρα να μένεις εκτεθειμένος στο αντίθετο ρεύμα. Αυτό μπορεί να είναι και επικίνδυνο.
  • Δεν γνωρίζεις την ύπαρξη του φίλτρου DPF και την αναγέννησή του, με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να πληρώσεις πολλά (1.000 ευρώ). Μάθε λοιπόν πως τα diesel έχουν ένα επιπλέον καταλύτη-φίλτρο που «καθαρίζει» μόνος του, όμως θα πρέπει να βγεις στην εθνική και να πηγαίνεις σταθερά με 120 χλμ./ώρα για περίπου 20 λεπτά. Αν έχεις diesel, ρώτα οπωσδήποτε αναλυτικά τι ισχύει για το αυτοκίνητό σου και κάθε πότε ανάβει λαμπάκι στο ταμπλό. Θα γλιτώσεις κάνα χιλιάρικο!
  • Ξέρεις αν ο κινητήρας σου έχει AdBlue*; Αν τυχόν μείνεις από αυτό το υγρό, τότε ο κινητήρας δεν θα ξανανάψει αν δεν πας συνεργείο!
  • Πριν αγοράσεις diesel, πρέπει να είσαι σίγουρος πως σε συμφέρει. Πως κάνεις πολλά χιλιόμετρα το χρόνο και πως το μέλλον των μικρών κινητήρων diesel είναι αβέβαιο.
AdBlue*: Υπάρχουν πετρελαιοκίνητα μοντέλα, που είναι εξοπλισμένα με εξελιγμένα συστήματα μείωσης των επικίνδυνων οξειδίων του αζώτου (NOx). Τα συστήματα SCR (Selective Catalytic Reduction) Αυτά συνδυάζουν οξειδωτικό καταλύτη, χρήση υγρού AdBlue και φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων. To ΑdBlue, που αποθηκεύεται σε ειδική δεξαμενή και πληρώνεται στα service, είναι ένα μη τοξικό διάλυμα ουρίας. Ψεκάζεται στην εξάτμιση, πριν τα καυσαέρια φτάσουν στον καταλύτη. Η υψηλή θερμοκρασία μετατρέπει το διάλυμα σε αμμωνία. Στη συνέχεια καθώς η αμμωνία και τα ΝΟx περνούν από τον καταλύτη, αντιδρούν μεταξύ τους και μετατρέπονται σε άζωτο, υδρατμούς και CO2, που στοιχεία του ατμοσφαιρικού αέρα! Στην αγορά υπάρχουν διάφορες μάρκες υγρού AdBlue.
Ξέρετε ότι: To ΑdBlue είναι ένα μη τοξικό διάλυμα ουρία, που αποθηκεύεται σε ειδική δεξαμένη και η κατανάλωσή του είναι περίπου στο 5% της κατανάλωσης καυσίμου.
loading...
Περί ευθύνης: Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του "mikroskopio.gr". Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατα την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο mikroskopio.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!