Να συμπεριληφθεί στην ατζέντα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία το ζήτημα της αναβάθμισης της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα, ζήτησε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Ο κ. Κόνσολας στηλίτευσε τη μονομερή ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας να ανακοινώσει τη σύνθεση της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, χωρίς να έχει προηγηθεί συνεννόηση με τους φορείς της εκπαίδευσης προκειμένου να διασφαλιστεί η αντιπροσωπευτικότητα της επιτροπής και να αξιοποιηθούν πρόσωπα χωρίς κομματικές αναφορές και με διαχρονική παρουσία και προσφορά στο χώρο της εκπαίδευσης.
Ο Βουλευτής επισήμανε ότι από τη σύνθεση της επιτροπής απουσιάζουν εκπρόσωποι όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, όπως η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια αλλά και τα ΤΕΙ.
Τόνισε, επίσης, ότι από τη σύνθεση της Επιτροπής απουσιάζουν εμβληματικά πρόσωπα, διαπρεπείς Έλληνες επιστήμονες με παγκόσμια απήχηση και εμβέλεια και εξέφρασε την εκτίμηση ότι με αυτό τον τρόπο, το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί, όχι μόνο να ελέγξει τη σύνθεση της Επιτροπής, αλλά και να καθοδηγήσει τα πεδία του διαλόγου και τις προτάσεις που θα διαμορφωθούν.
Παράλληλα, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υιοθετεί, όψιμα, την επιλογή του διαλόγου αφού όπως τόνισε: «έχει προηγηθεί το νομοσχέδιο του κ. Μπαλτά που ουσιαστικά προχώρησε στο «ξήλωμα» μεταρρυθμίσεων που είχαν αποφασιστεί και ψηφιστεί με ευρεία συναίνεση και συμφωνία.
Δαιμονοποιήθηκε η έννοια της Αριστείας.
Καταργήθηκαν τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.
Ακυρώθηκαν αδιάβλητες διαδικασίες διαρκούς αξιολόγησης στην εκπαίδευση.
Θεσμοθετήθηκαν διατάξεις για τον κομματικό έλεγχο στη διοίκηση των σχολικών μονάδων.
Ακυρώθηκε η ηλεκτρονική ψηφοφορία για την εκλογή οργάνων διοίκησης στα Πανεπιστήμια και αφαιρέθηκαν αρμοδιότητες από τα Συμβούλια των Ιδρυμάτων.
Πρόσφατα, επίσης, η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, κα. Αναγνωστοπούλου, προανήγγειλε σχέδιο νόμου για αλλαγές στον τρόπο εκλογής των πρυτανικών αρχών.
Όλα αυτά με βάση ποιο διάλογο έγιναν;
Που διεξήχθη αυτός ο διάλογος και ποιοι συμμετείχαν σε αυτόν;
Όλες αυτές οι μονομερείς κινήσεις, που στηρίζονται σε ιδεοληψίες και σε λογικές του χθες, τίθενται εκτός του πλαισίου διαλόγου».
Ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε και στο ζήτημα της δημιουργίας των δύο πανεπιστημιακών τμημάτων διοίκησης τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου με έδρα τη Ρόδο, τονίζοντας:
«Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε θεσμοθετήσει, με τη σύμφωνη γνώμη των πρυτανικών αρχών δύο νέα πανεπιστημιακά τμήματα διοίκησης τουρισμού, ένα αγγλόφωνο και ένα ελληνόφωνο, στα Πανεπιστήμια Κρήτης και Αιγαίου.
Δεν πρόλαβαν να βγουν τα Προεδρικά Διατάγματα, όπως και αυτό για την ίδρυση του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών με έδρα τη Ρόδο.
Εδώ και 11 μήνες, όλα αυτά έχουν παγώσει αφού η νέα κυβέρνηση εμφανίζεται να αρνείται, με δογματισμό παλαιάς κοπής, να τα υλοποιήσει.
Οι επιλογές που γίνονται στην Παιδεία και εκφράζουν σύγχρονες και υπαρκτές ανάγκες, δεν πρέπει να έχουν συνέχεια;
Τι λογική είναι αυτή;
Το συγκεκριμένο ζήτημα αφορά όχι μόνο στα οικονομικά της εκπαίδευσης αλλά και τον καίριο τομέα της τουριστικής εκπαίδευσης, έναν τομέα στον οποίο υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να διαδραματίσει ηγετικό και πρωταγωνιστικό ρόλο η χώρα μας στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Ας δούμε επιτέλους τι συμβαίνει γύρω μας σε ολόκληρη την Ευρώπη αλλά και δίπλα μας, στην Κύπρο».
Ο Μάνος Κόνσολας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αναβάθμιση της επαγγελματικής τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και των ανώτερων σχολών τουριστικών επαγγελμάτων Ρόδου και Κρήτης.
Κατέθεσε σειρά προτάσεων για την αναβάθμιση των ΑΣΤΕ σε θεσμικό και λειτουργικό επίπεδο, ενώ πρότεινε να δοθεί η δυνατότητα στους αποφοίτους των ΑΣΤΕ να γίνονται δεκτοί σε τμήματα μεταπτυχιακών σπουδών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Ζήτησε, επίσης, την αναμόρφωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, με σύγχρονη οπτική και αντίληψη που θα στοχεύει στην προσέλκυση αλλοδαπών σπουδαστών, με αγγλόφωνα τμήματα, και στην οικονομική αυτοτέλεια των ΑΣΤΕ.
Ο κ. Κόνσολας έθεσε και το ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα τους επί πτυχίω φοιτητές και τις οικογένειές τους ζητώντας να υπάρξει άμεση νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να εξεταστούν σε όλα τα οφειλόμενα μαθήματα στις εξεταστικές περιόδους του Φεβρουαρίου και του Ιουνίου.