Τα ελαστικά της μοιραίας Porsche του νεαρού Βακάκη, εκτός από ακατάλληλα για μεγάλες ταχύτητες και παλαιωμένα, έχει και εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις…

Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, τα χειμερινά ελαστικά της 911 Turbo νεαρού Βακάκη είναι “made in Finland” (κατασκευασμένα στην Φιλανδία). Είναι μάρκας Nokian η οποία έχει εκκρεμής δικαστικές υποθέσεις στη Φιλανδία, για εξαπάτηση των καταναλωτών αλλά και Δημοσιογράφων.

Spy-Shots of Cars - This image has been optimized for a calibrated screen with a Gamma of 2.2 and a colour temperature og 6500°K

Σύμφωνα με παλαιότερη ανάρτηση του newsauto.gr, επικαλούμενο δημοσίευση της εφημερίδας  “Aamulehti”, η Φιλανδική εταιρεία την περίοδο 2010-2013 κατασκεύαζε τα ίδια ελαστικά για όλη την Ευρώπη. Χρησιμοποιούσε δηλαδή τα ίδια μίγματα υλικών, αλλάζοντας μόνο την ονομασία του ελαστικού.

Παρότι οι ανάγκες τις Βόρειας Ευρώπης είναι διαφορετικές, -μεγαλύτερες απαιτήσεις λόγω καιρικών συνθηκών- η εταιρεία πουλούσε τα ίδια λάστιχα Βόρεια και Νότια αλλάζοντας όνομα και βέβαια την τιμή, η οποία ήταν πολύ υψηλότερη στη Βόρεια Ευρώπη με αυτή που πλήρωναν οι καταναλωτές στη Νότια Ευρώπη. Και αυτό για το ίδιο λάστιχο…

nokian-tyres-scandal-750x719

Χειμερινά ελαστικά: Έγκλημα η χρήση τους σε νορμάλ συνθήκες

Πληροφορίες που δημοσιοποιήθηκαν αναφέρουν ότι η μοιραία Porsche διέθετε χειμερινά ελαστικά ηλικίας 11 ετών. Αλήθεια πώς μεταφράζεται κάτι τέτοιο;

Τα χειμερινά ελαστικά, που φέρουν κωδικό M+S (Mud and Snow), είναι κατασκευασμένα ώστε να προσφέρουν κράτημα σε συγκεκριμένες συνθήκες. Η γόμωσή τους αποτελείται από διαφορετικό υλικό ώστε να εμφανίζουν πρόσφυση σε θερμοκρασίες χαμηλότερες των 7 βαθμών Κελσίου. Δηλαδή, εκεί που ένα συμβατικό ελαστικό «σκληραίνει» και δεν αποδίδει.

Παράλληλα, διαθέτουν και διαφορετική χάραξη πέλματος ώστε να μπορούν να ανταπεξέρχονται σε χιόνι, πάγο ή λάσπη. Σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνουν οι κατασκευαστές τα χειμερινά ελαστικά έχουν χαμηλότερους δείκτες ταχύτητας σε σύγκριση με αντίστοιχα θερινά λάστιχα. Ακόμα και σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων συστήνεται να μην υπερβαίνουν το όριο των 250 km/h όταν εξοπλίζονται με χειμερινά ελαστικά.

Έτσι, σε αντίθεση με τα παραπάνω, τα χειμερινά ελαστικά δεν προορίζονται για γρήγορη οδήγηση και σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών (την ημέρα του ατυχήματος η θερμοκρασία ήταν γύρω στους 17 βαθμούς) η ειδική γόμωση τους σχεδόν παραμορφώνεται παρουσιάζοντας απώλεια πρόσφυσης.

Φυσικά, είτε μιλάμε για χειμερινά είτε για θερινά, ένα ελαστικό ηλικίας 10 ετών είναι εξαιρετικά επικίνδυνο. Ειδικά σε υψηλές ταχύτητες όπου η θερμοκρασία ανεβαίνει, είναι πολύ πιθανό να αποκολληθούν κομμάτια από πέλμα και να σκάσει το λάστιχο εκ κινήσει. Έτσι, αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που όλοι είδαμε μιλάμε για μια εγκληματική αμέλεια που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο τραγικό συμβάν.

newsauto.gr

Προσοχή: Το βίντεο της φονικής σύγκρουσης είναι πολύ σκληρό

Δείτε βίντεο – Αυτόπτης μάρτυρας: «Η Πόρσε με είχε προσπεράσει λίγο πριν με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα

Υπενθυμίζουμε:

Ξερά και ακατάλληλα λάστιχα;
Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε η αποκάλυψη ότι τα ελαστικά της Πόρσε έφεραν τη χρονική σήμανση «4806». Αυτό σημαίνει ότι είχαν παραχθεί την 48η εβδομάδα του 2006 και επομένως, ακόμη και εάν δεν το πέλμα τους δεν ήταν φθαρμένο από τη χρήση για περίπου μία δεκαετία, σίγουρα η γόμα τους, ή αλλιώς το μείγμα των υλικών από το οποίο είναι κατασκευασμένα, είχε προ πολλού «ξεραθεί».

Κάποιοι, μάλιστα, παρατηρώντας τα υπόλοιπα στοιχεία από τη σχετική φωτογραφία η οποία απεικονίζει το πλαϊνό ενός ελαστικού, διατύπωσαν την εκτίμηση ότι στην Πόρσε είχαν εφαρμοστεί τα λεγόμενα «χιονολάστιχα».

Ο συγκεκριμένος τύπος -ελάχιστα δημοφιλής στην Ελλάδα- χρησιμοποιείται κυρίως σε περιοχές όπου επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες για μεγάλο διάστημα, υπάρχουν συχνές χιονοπτώσεις κλπ όπως στη Βόρεια Ευρώπη. Λόγω των χαρακτηριστικών τους, τα χιονολάστιχα εξασφαλίζουν αυξημένη πρόσφυση σε ολισθηρό οδόστρωμα, σε τέτοιο βαθμό ώστε, κατά το πλείστον, να μην χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες. Όμως, είναι ακατάλληλα για κίνηση σε πολύ υψηλές ταχύτητες.

Τα λάστιχα χιονιού της Πόρσε, ένα από τα αίτια της τραγωδίας

«Εννέα άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα λόγω υπερβολικής ταχύτητας κατά μήκος της Εθνικής Οδού Πάτρας – Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων, από τις αρχές του 2016 μέχρι σήμερα, δίχως σ’ αυτά να προσμετρώνται οι τέσσερις νεκροί του πρόσφατου δυστυχήματος στο Υπατο Θηβών. Η υπερβολική ταχύτητα, σε συνδυασμό με το ότι η Porche που οδηγούσε ο 23χρονος Γιώργος Βακάκης έφερε λάστιχα χιονιού, τα οποία έχουν περιορισμένη αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες και άρα στις μεγάλες ταχύτητες θεωρείται από τους αστυνομικούς μία από τις πιθανές αιτίες της πρόσφατης τραγωδίας» αναφέρει η «Καθημερινή».

nekroi-thumb-large

Και συνεχίζει:

Την ευθύνη διερεύνησης του δυστυχήματος έχει το Τμήμα Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας. Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της έρευνας, τα υπολείμματα ελαστικών που εντοπίστηκαν στο σημείο της πρόσκρουσης και αντιστοιχούν σε λάστιχα χιονιού που είχαν αγοραστεί το 2006 ανήκουν στην Porche, στην οποία επέβαινε ο 23χρονος γιος του Απόστολου Βακάκη, ιδιοκτήτη των Jumbo και ο στενός φίλος του, ο 24χρονος Ανδρέας Γεωργακόπουλος. Αξιωματικοί της Τροχαίας και εμπειρογνώμονες σε θέματα τροχαίων ατυχημάτων διευκρινίζουν ότι τα συγκεκριμένα ελαστικά είναι κατάλληλα για χιονισμένο οδόστρωμα και δεν έχουν μεγάλη αντοχή σε υψηλές ταχύτητες και θερμοκρασίες.

Κατά συνέπεια, εάν πράγματι η μοιραία Porche είχε αναπτύξει ταχύτητα άνω των 200 χιλιομέτρων, είναι πιθανό τα ελαστικά να «κάηκαν» και το όχημα να παρέκκλινε της πορείας του με αποτέλεσμα να προσκρούσει στο σταθμευμένο στον παράδρομο Honda Civic, στο οποίο επέβαιναν η 33χρονη μητέρα και ο 3χρονος γιος της. Από τις κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας δεν προκύπτει εμπλοκή στο συμβάν και άλλου αυτοκινήτου, ενώ ο οδηγός μιας Μερσεντές που πέρασε από το σημείο του δυστυχήματος αμέσως μετά την πρόσκρουση φέρεται να δήλωσε στους αστυνομικούς ότι η «μοιραία» Porche τον είχε προσπεράσει κινούμενη με ιδιαίτερα μεγάλη ταχύτητα στην αριστερή λωρίδα. «Ξαφνικά ακούω ένα τεράστιο μπαμ, φωτιά, καπνός και νόμιζα ότι η έκρηξη ήταν μέσα από την τουαλέτα. Βγήκα να πω στη γυναίκα μου “α ρε κοριτσάκι μου, τι πήγα να πάθω” και βλέπω την οικογένειά μου καμένους», δήλωσε σε συνέντευξή του ο 41χρονος Υπάτιος Πατμάνογλου, που είδε τη γυναίκα του και το παιδί του να καίγονται μέσα στο αυτοκίνητό του. Σε γραπτή της δήλωση η οικογένεια του Απόστολου Βακάκη ανέφερε: «Ο Θεός μάς ζητά να διαχειριστούμε το αδιανόητο και να ζήσουμε με το αφόρητο.

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, θέλουμε να εκφράσουμε τα θερμά συλλυπητήρια μας και στις υπόλοιπες οικογένειες και να ευχαριστήσουμε για τη συμπαράσταση όλων στον θρήνο μας».

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., το 2016 έγιναν έξι τροχαία δυστυχήματα με επτά νεκρούς στον άξονα ΠΑΘΕ συνεπεία υπερβολικής ταχύτητας, τα τέσσερα στην Ε.Ο. Αθήνας – Θεσσαλονίκης, ένα στο τμήμα Αθήνα – Πάτρα και ένα στην Εγνατία. Ενα τροχαίο δυστύχημα με δύο νεκρούς κατεγράφη τον Γενάρη του 2017 στην Ε.Ο. στο ύψος της Μεταμόρφωσης.

Πηγή

loading...
Περί ευθύνης: Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του "mikroskopio.gr". Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατα την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο mikroskopio.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!