Ποιες οι εξελίξεις γύρω από τον «γάμο» Σκλαβενίτη-Μαρινόπουλου;
Σταδιακά γεμίζουν τα καταστήματα του πρώην δικτύου του Ομίλου Μαρινόπουλος που πλέον από την 1ηΜάρτη με την αλλαγή του ΑΦΜ έχουν περάσει στον Όμιλο Σκλαβενίτη.
Μπορεί οι ταμπέλες να μην έχουν αποκαλυφθεί, όπως φαίνεται στη φωτογραφία (υποκατάστημα Χανίων) ή να μην έχουν καν αλλαχθεί, ωστόσο σε πολλά καταστήματα, εξέχουν ξεκινήσει διαδικασίες ανακαίνισης, ενώ οι τσάντες που διαθέτουν πλέον φέρουν την επωνυμία Σκλαβενίτης.
Πάντως ήδη στην Ιεράπετρα το πρώτο κατάστημα από το παλιό δίκτυο Μαρινόπουλος έχει αναρτήσει την επιγραφή σηματοδοτώντας την αλλαγή σελίδας από το νοτιότερο σημείο της χώρας.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το «γέμισμα» στα ράφια αυτές τις ημέρες φτάνει το 40-50% μεσοσταθμικά καθώς άλλα καταστήματα είναι σχεδόν γεμάτα κι άλλα με σημαντικές ελλείψεις.
Τα σημεία που βρίσκονται σε πυκνοκατοικημένες περιοχές μέσα δηλαδή στον αστικό ιστό φαίνεται να έχουν προτεραιότητα. Κατ΄ εκτίμηση παραγόντων της αγοράς για την ολοκλήρωση της τροφοδοσίας απαιτείται τουλάχιστον ποσό 40 εκατομμυρίων, που προέρχεται από την λεγόμενη ενδιάμεση χρηματοδότηση.
Παράλληλα σε εξέλιξη είναι σεμινάρια επανεκπαίδευσης του προσωπικού ώστε να υιοθετηθούν οι νέες εταιρικές αρχές της Σκλαβενίτης, που εν πολλοίς θεωρούνται, κλειδί επιτυχίας.
Σημειώνεται ότι στην εταιρεία «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ΑΕΕ» μεταβιβάστηκαν συνολικά 400 καταστήματα. Εξ αυτών 238 ανήκαν στη «Μαρινόπουλος ΑΕΓΕ», 103 στην «Express M A.E.», 15 στην «Ξυνός Α.Ε.», 2 στην «Πειραϊκόν Α.Ε.» (πρόκειται για θυγατρικές της «Μαρινόπουλος»).
Τα υπόλοιπα 42 σημεία πώλησης αφορούν στην ουσία μεταβίβαση στην «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» των συμμετοχών που είχε ο όμιλος Μαρινόπουλου στις εξής εταιρείες: «Μαρκέτα» στη Σαντορίνη (3 καταστήματα), «Παλαμάρης» στην Τήνο και τη Σύρο (4 καταστήματα), Κρόνος – Καρακίτσος στην Πάτρα (17 καταστήματα και Chris Cash & Carry στην Κύπρο (18 καταστήματα).
Με βάση πάντως τις αρχικές εκτιμήσεις, η επιχείρηση «ανάσταση του δικτύου» θα απαιτήσει περίπου τέσσερις μήνες, αλλά έχει και σημαντικές δυσκολίες. Πέρα από τη χρηματοδότηση θα πρέπει να πειστούν οι καταναλωτές να επανέλθουν.
Με δεδομένο ότι σχεδόν το 50% των αγορών γίνονται μέσα από προσφορές, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, θα πρέπει η αλυσίδα Σκλαβενίτης να προχωρήσει σε σειρά προωθητικών ενεργειών.
Αυτό θα πρέπει να γίνει σε όλα τα σημεία πώλησης και μάλιστα ταυτόχρονα, ενώ θα υπάρξει μεγάλη πίεση στους προμηθευτές. Συνεπώς αναμένεται ένταση του ανταγωνισμού καθώς και οι άλλες αλυσίδες δε θα καθίσουν με σταυρωμένα τα χέρια.