Το οξύτατο πρόβλημα ανεύρεσης νέων πιλότων στην τουρκική Αεροπορία (THK) μετά τις εκτεταμένες «εκκαθαριστικές» συλλήψεις αντιφρονούντων από το καθεστώς Ερντογάν, φαίνεται ότι προσπαθούν να αντιμετωπίσουν κατεπειγόντως στην γειτονική χώρα, την ίδια ώρα που η τουρκική στρατιωτική ηγεσία, συνεχίζει να προκαλεί την Ελλάδα, αμφισβητώντας εδαφικά κυριαρχικά δικαιώματα στην περιοχή των Ιμίων.

Έτσι λοιπόν μόνο σκεπτικισμό για το ποια είναι η πραγματική κατάσταση στις πολεμικές Μοίρες, μπορεί να προκαλέσει το διαφημιστικό βίντεο που προβάλλεται από χτες, σε μια προσπάθεια προσέλκυσης υποψηφίων πιλότων που ελπίζεται να καλύψουν τα μεγάλα κενά στην επάνδρωση της τουρκικής Αεροπορίας.

Οι φράσεις «Έλα με τους καλύτερους» ή «ανακάλυψε τα όρια σου» είναι μερικές από τις εμπνευσμένες προτροπές προς νέους της χώρας, προκειμένου να δηλώσουν υποψήφιοι για ένταξη στα αντίστοιχα στρατιωτικά ιδρύματα.

Φαίνεται λοιπόν ότι η επαναφορά χειριστών που είχαν παραιτηθεί ή αποστρατευθεί προκειμένου να μεταπηδήσουν στην πολιτική αεροπορία αλλά και η προσέλκυση υποψηφίων σπουδαστών της Αεροπορικής Ακαδημίας που είχαν απορριφθεί τα προηγούμενα χρόνια, δεν απέδωσε τα ζητούμενα.

Τα προβλήματα είχαν επισημανθεί εδώ και αρκετούς μήνες με επανειλημμένες εκκλήσεις για επιστροφή στις τάξεις της ΤΗΚ, πιλότων που διέθεταν την απαιτούμενη εμπειρία ώστε να επιταχυνθεί η προσπάθεια συμπλήρωσης της επάνδρωσης σε ανεκτά επίπεδα.

Η επιτυχία του εγχειρήματος μάλιστα είχε τεθεί σε αμφισβήτηση καθώς δεν διαφαινόταν πρόθεση των περισσοτέρων να επιστρέψουν στην ΤΗΚ ελλείψει ικανών κινήτρων που να ανταγωνίζονται τις αποδοχές που απολαμβάνουν στον ιδιωτικό τομέα.

Πρόσφατες αναφορές από τουρκικά ΜΜΕ κάνουν λόγο για 976 πρώην χειριστές της Τουρκικής Αεροπορίας και σπουδαστές που απορριφτήκαν αρχικά αλλά δέχθηκαν τελικώς να επιστρέψουν εκ νέου στις τάξεις των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων. Εξ αυτών θα αντληθούν οι πλέον κατάλληλοι υποψήφιοι σε πρώτη φάση για την κάλυψη των άμεσων αναγκών ενώ στη συνέχεια επιδιώκεται να σταθεροποιηθεί η εισροή νέων πιλότων με «κανονικές» διαδικασίες επιλογής.

Πηγές προσκείμενες στην ΠΑ είχαν επισημάνει πρόσφατα στο Onalert.gr ότι η αναλογία χειριστών-αεροσκαφών μετά το πραξικόπημα βρίσκεται στο 0,8 προς 1 ενώ σε κάθε περίπτωση δεν θα πρέπει να αναμένεται επιστροφή στο επίπεδο που διέθετε η ΤΗΚ παρά μόνο μετά την έλευση τουλάχιστον μιας 5ετίας. Και αυτό με τις βέλτιστες προϋποθέσεις.

Είναι σαφές ότι η τουρκική Αεροπορία βρίσκεται σε δύσκολη θέση και για έναν ακόμη πολύ σημαντικό λόγο. Εν όψει της απόκτησης περισσότερων από 100 μαχητικών 5ης γενιάς F-35 Lightning II, είναι δεδομένο ότι θα χρειαστεί ικανό ανθρώπινο δυναμικό προκειμένου να επανδρώσει τις τάξεις χειριστών και μηχανικών που θα κληθούν να τα αξιοποιήσουν μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Του Απόλλωνα Λεονταρίτη στο ONALERT

loading...
Περί ευθύνης: Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του "mikroskopio.gr". Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατα την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο mikroskopio.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!