Ασπάστηκα το Ισλάμ πριν από 10 χρόνια στην Κομοτηνή. Όμως το γνώρισα από πολύ μικρός, από 11-12 ετών.
Θυμάμαι ότι όταν ήμουν στο Γυμνάσιο, άκουσα τελείως τυχαία ένα τραγούδι στα Αραβικά. Το τραγούδι νόμιζα ότι ήταν ελληνικό, το γνώριζα στα ελληνικά. Το άκουσα στα αραβικά και μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Μου φάνηκε τόσο γλυκιά αυτή η γλώσσα. Τελικά έμαθα ότι αυτό το τραγούδι είναι παραδοσιακό της Ιορδανίας.
Ήμουν πρώτη Γυμνασίου.. Τότε άρχισα να ψάχνω να βρω και άλλα αραβικά τραγούδια..πήγαινα στις λαϊκές αγορές, σε δισκάδικα, σε πανηγύρια..κάτι με είχε πιάσει. Έψαχνα να βρω οπωσδήποτε αραβικά τραγούδια.
Κάποια μέρα ένας φίλος μου που ο πατέρας του ήταν καπετάνιος, μου έδωσε κασσέτες με τουρκικά τραγούδια. Έμοιαζαν με τα ελληνικά αλλά έβγαινε κάτι το μελαγχολικό, κάτι γλυκό.
Τώρα πλέον δεν ακούω ποπ και κάποιου άλλου είδους μοντέρνας μουσικής γιατί αυτού του είδους η μουσική απαγορεύται στο Ισλάμ.
Κάποια στιγμή, πήγα σε μία θεία μου που έχει πολλά λογοτεχνικά βιβλία (Ινδικά, Περσικά, Αραβικά, Τουρκικά κ.α.) μεταφρασμένα στα ελληνικά.. Πήρα πολλά βιβλία και άρχισα να τα διαβάζω. Κάτι μου άρεσε σ’ αυτές τις κουλτούρες, δεν μπορώ να το εξηγήσω..
Βεβαίως, εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το Ισλάμ είναι για όλους τους λαούς και όλες τις φυλές. Ο ΑΛΛΑΧ Σουμπχάνα ουά Ταάλα τους αγκαλιάζει όλους.
Να διευκρινίσω επίσης ότι όποιος γίνεται μουσουλμάνος, δε σημαίνει ότι γίνεται Τούρκος. Μουσουλμάνοι δεν είναι μόνο οι Τούρκοι αλλά ούτε μόνο οι Άραβες (οι οποίοι είναι περίπου 25-30% των μουσουλμάνων). Το Ισλάμ είναι οικουμενική θρησκεία και αγκαλιάζει όλoυς τους ανθρώπους ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, καταγωγής κ.τ.λ. Εδώ θα ήθελα να αναφέρω ότι ένας από τους πρώτους μουσουλμάνους ήταν ένας μαύρος, πρώην σκλάβος και απελεύθερος από τον προφήτη μας Μουχάμμεντ (σαλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ), ο Μπιλάλ Χαμπάσι (ραντιγιαλλάχου άνχου).
Στο Ιερό Κοράνι λέγεται: “Ω εσείς οι άνθρωποι. Σας πλάσαμε από έναν άντρα και από μίαγυναίκα και σας κάναμε λαούς, έθνη και φυλές για να αναγνωρίζετε ο ένας τον άλλο. Βέβαια ο πιο τιμημένος από σας στα ~μάτια~ του ΑΛΛΑΧ (Θεού) είναι ο πιο ενάρετος…” (Κοράνι, 49:13).
Οι ενάρετοι λοιπόν είναι αυτοί που είναι ανώτεροι στα “μάτια” του Θεού και όχι οι άσπροι ή οι μαύροι ή οι κίτρινοι ή αυτοί που ανήκουν σε οποιαδήποτε φυλή κ.τ.λ.
Ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) είπε: ”Ένας Άραβας δεν είναι ανώτερος από έναν μη Άραβα και ένας μη Άραβας δεν είναι ανώτερος από έναν Άραβα” (As quoted in Islam The Natural Way by Abdul Wahid Hamid p. 125) ενώ όταν κάποιος απ’ τους σαχάμπα (ακολούθους) του προφήτη έβρισε έναν νέγρο και τον κορόϊδεψε για το χρώμα του, ο προφήτης τον μάλωσε και του είπε: “Δεν έχεις το δικαίωμα να τον βρίζεις. Όταν ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο, μοίρασε το 80% του θάρους στους νέγρους”.
Όταν οι συγγενείς μου διαπίστωσαν το ενδιαφέρον μου για το Ισλάμ (στα 13 μου) μου έδωσαν να διαβάσω βιβλία που τα είχαν γράψει γυναίκες οι οποίες είχαν παντρευτεί με μουσουλμάνους, μετακόμισαν στις χώρες τους και πέρασαν άσχημες καταστάσεις εκεί (κακοποιήθηκαν από τους συζύγους τους κ.α.) και οι γάμοι τους απέτυχαν. Τα διάβασα με πολύ προσοχή. Λοιπόν, δεν αρνούμαι ότι σε πολλές χώρες υπάρχει βία κατά των γυναικών, όμως αυτό προέρχεται από έθιμα και συνήθειες που έχουν επιβιώσει μέχρι της ημέρες μας. Αυτός ο μισογυνισμός δεν προέρχεται από το Ισλάμ. Το Άγιο Κοράνι εξάλλου προειδοποιεί τους πιστούς:
“.. Να διαβιώνετε με τις συζύγους σας με καλοσύνη και δικαιοσύνη. Αν τις αποστρέφεστε, πιθανόν ν’ αποστρέφεστε κάτι στο οποίο ο ΑΛΛΑΧ έθεσε άπειρα αγαθά” (Κοράνι, 4:19).
Θυμάμαι μία περίπτωση όπου κάποιος Ινδός μουσουλμάνος έδωσε στην κορούλα του (2-3 ετών) να πιει ζεματιστό νερό και τη σκότωσε. Πόσοι όμως ξέρουν ότι η θηλυκή βρεφοκτονία είναι κάτι που ήταν συνήθεια των Αράβων ΠΡΙΝ ΤΟ ΙΣΛΑΜ; Συνήθιζαν οι παγανιστές Άραβες να θάβουν τα νεογέννητα κοριτσάκια ζωντανά αλλά ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) απαγόρευσε αυστηρά την πράξη αυτή. Το Ιερό Κοράνι απαγορεύει αυτή την πράξη μετά βδελυγμίας και την χαρακτηρίζει ως “μοχθηρή πράξη”:
“Όταν φτάσει σε κάποιον απ’ αυτούς είδηση της γέννησης ενός θηλυκού παιδιού, το πρόσωπό του σκοτεινιάζει και γεμίζει ενδόμυχη θλίψη. Με ντροπή κρύβεται από τους δικούς του, εξ’ αιτίας της κακής είδησης, που μόλις έλαβε! Θα την διατηρήσει ή θα την θάψει στο χώμα; Τί μοχθηρή απόφαση θα πάρουν;” (Κοράνι 16:59).
Από την πρώτη στιγμή μέσα μου λοιπόν κάτι με έκανε να πιστέψω ότι το Ισλάμ ήταν αθώο και δεν ευθυνόταν για τη συμπεριφορά ορισμένων μουσουλμάνων. Κάτι με έκανε να θέλω να το ψάξω περισσότερο. Αγόρασα ένα Κοράνι από το βιβλιοπολείο από τις εκδόσεις Κάκτος. Ήταν παλιό και η μετάφραση (κάποιας κυρίας Μιλίλη) ήταν χάλια. Τα εδάφια δεν ήταν αριθμημένα κ.τ.λ.
Το διάβασα. Ή πρώτη μου αντίδραση ήταν (και ζητώ να με συγχωρήσει ο ΑΛΛΑΧ Σουμπχάνα ουά Ταάλα γι’ αυτό): “Μα τί βλακείες λέει αυτό το βιβλείο” όμως, κάτι μέσα μου δεν με άφηνε. Το διάβασα και το ξαναδιάβασα ξανά και ξανά για να το καταλάβω.
Βρήκα σε ένα βιβλιοπωλείο μια μετάφραση στην καθαρεύουσα..σαν τα αρχαία Ελληνικά αλλά όχι τόσο δύσκολα. Ήταν σε γλώσσα εκκλησιαστική, σαν αυτή που χρησιμοποιεί στους ύμνους η Εκκλησία και έτσι μου ήταν εύκολο να το καταλάβω. Το αγόρασα και αυτό. Το διάβασα ξανά και ξανά και ξανά. Θυμάμαι ότι την πρώτη φορά το διάβασα μέσα σε ένα βράδυ.
Μετά το διάβασα στα τουρκικά. Άκουγα τουρκικά τραγούδια και είχα βάλει μάλιστα και δορυφορική κεραία και έτσι έμαθα τουρκικά μέσα σε έναν χρόνο, να μιλάω, να γράφω και να διαβάζω. Τα αραβικά μου έρχονται δύσκολα δυστυχώς αλλά προσπαθώ να τα μάθω και αυτά. Έμαθα να διαβάζω όμως το Ιερό Κοράνι στα Αραβικά, στην γνώσσα στην οποία αποκαλύφθηκε.
Άρχισα να αλλάζω μέσα μου σιγά σιγά. Στην αρχή λοιπόν είχα πει για το Κοράνι: “βλακείες” αλλά κάτι με έκανε να θέλω να το διαβάζω συνέχεια. Κάτι μέσα μου έλεγε ότι δεν το κατανόησα σωστά και πρέπει να το καταλάβω.
Άρχισα να διαβάζω Ισλαμικά βιβλία στα αγγλικά και στα τουρκικά από το διαδίκτυο. Βέβαια, διάβαζα και σωστά και λανθασμένα. Δεν χόρταινα να διαβάζω. Άκουσα να απαγγέλουν το Κοράνι, τρελάθηκα (με την καλή έννοια)… Ήθελα να κλάψω.. Ειδικά ο Αμπντουρραχμάν αλ-Σουντέις από τη Μέκκα και ο Σαάντ αλ Γάμντι (αλλά και άλλοι) !!!
Η μητέρα μου άρχισε να φωνάζει, έφερνε ιερείς στο σπίτι για να μου διαβάσουν εξορκισμό, έβαζε φυλαχτά και εικόνες κάτω από το κρεβάτι μου, έριχνε αγιασμό από την εκκλησία στο γάλα και στα φαγητά μου κ.α. Πηγαίναμε σε μοναστήρια και σε εκκλησίες. Ερχόντουσαν στο σπίτι φίλες της από την εκκλησία και μου μιλούσαν. Στο τέλος μαλώναμε κ.α.Ταυτόχρονα διάβαζα όμως και χριστιανικά βιβλία όπως φιλοκαλία, νηπτικά, βίους Αγίων αλλά και τη Βίβλο η οποία ωστόσο δε με συγκινούσε (με άφηνε παγερά αδιάφορο-εκτός απ’τους Μακαρισμούς στην “Επί του όρους ομιλία” και κάποιες εντολές του Χριστού). Οι γονείς μου έβλεπαν ότι κατευθυνόμουνα σταθερά προς το Ισλάμ και αγαπούσα οτιδήποτε Ισλαμικό. Έμαθα ολομόναχος όπως είπα την τουρκική γλώσσα (έχω το πτυχίο Tomer C1, αντίστοιχο του Αγγλικού proficiency) για να μπορώ να διαβάζω Ισλαμικά βιβλία στα τουρκικά αλλά και στα αγγλικά.
Στα 15 ταξίδεψα για πρώτη φορά στην Τουρκία με τουριστικό γκρουπ με μία θεία μου. Εκεί μπήκα για πρώτη φορά σε τζαμί. Όταν μπήκα μέσα, ένοιωσα πολύ παράξενα, πολύ γλυκά.
Αγόρασα βιβλία, χαλάκια ποσευχής, cd με το Άγιο Κοράνι κ.α.
Κάτι που αξίζει να αναφέρω. Κάποια στιγμή στα 13-14 εβλεπα μια ταινία και ξαφνικά είδα έναν μιναρέ και άκουσα το αδάν (δηλαδή το κάλεσμα για την προσευχή που 5 φορές την ημέρα ψέλνει ο μουεζίνης από τον μιναρέ). Ε όταν το άκουσα, έτρεμα αλλά ήταν τρέμουλο από συγκίνηση’ όχι από κρύωμα ή από ταραχή..ήταν κάτι γλυκό, είχα συγκινηθεί και ξαφνικά πήδηξα προς τα πάνω και φώναζα: «αυτό είναι”, «αυτό είναι» κ.α. Τί ήταν; Θυμήθηκα το αδάν. Όταν ήμουν πιο μικρός, 5-7 χρονών, πολλές φορές το άκουγα αλλά δεν μπορώ να εξηγήσω το πως. Κοντά στο σπίτι μας στη Θεσσαλονίκη, δεν υπάρχει τζαμί ούτε το άκουγε κανένας άλλος, μόνο εγώ.
Θυμάμαι συγκεκριμένα όταν ήμουν 5 χρονών και ήταν ημέρα των γενεθλείων μου. Ξαφνικά και ενώ ήμασταν όλοι στο σαλόνι, ήρθε στα αυτιά μου το αδάν. Άρχισα να τους ρωτάω όλους τί ήταν αυτό που ακουγόταν αλλά δεν άκουγε κανένας τίποτα. Εγώ όμως το άκουγα καθαρά. Ήταν μια γλυκιά μελωδία, κάτι σαν ψαλμωδία αλλά δεν ήταν ψαλμωδία της Εκκλησίας και ήταν σε μία γλώσσα που δεν καταλάβαινα. Αλλά τότε δεν ήξερα τί ήταν αυτό, ήμουν 5 χρονών παιδάκι.
Όταν λοιπόν μετά από 8 χρόνια είδα την ταινεία αυτή που ανέφερα και άκουσα το αδάν και είδα τον μιναρέ, ξαφνικά το θυμήθηκα..θυμήθηκα εκείνον τον γλυκό ήχο που ερχόταν στα αυτιά μου όταν ήμουν μικρό παιδιάκι. Είχα ακούσει το αδάν άλλες 2-3 φορές τότε μικρό παιδί, χωρίς να ξέρω (τότε) τί ήταν αυτό.
Ταυτόχρονα, πάρα πολύ με βοήθησε το ότι πέρασα στο τμήμα Ιστορίας–Εθνολογίαςτου Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην Κομοτηνή και θα πρέπει εδώ να διευκρινήσω ωστόσο ότι δεν με προσυλήτησε κανείς, δε με πλησίασε κάποιος για να μου μιλήσει για το Ισλάμ ή για να με επηρεάσει αλλά η επιλογή αυτή ήταν απόλυτα δική μου. Εκεί γνώρισα μουσουλμάνους από κοντά, τους αγάπησα, με αγαπήσανε. Μπήκα στα σπίτια τους, στα τζαμιά, στις γιορτές τους.
Βρήκα μία άλλη μετάφραση του Ιερού Κορανίου από τη Σαουδική Αραβία..την πήρα. Μετά έστειλα επιστολή στη Σαουδική Αραβία. Μου έστειλαν πολλά αντίτυπα του Ιερού Κορανίου και βιβλία. Το ίδιο έστειλα γράμμα και στην Αίγυπτο και μου έστειλαν βιβλία (κ.α.).
Διάβασα το Άγιο Κοράνι μέχρι σήμερα 36 φορές, από την αρχή μέχρι το τέλος. Αγόρασα ένα ταφσίρ (ερμηνεία) του Κορανίου.
Δούλεψα στην Κωνσταντινούπολη σαν ξεναγός, έμαθα τη γλώσσα και τα μέρη και ασχολήθηκα επαγγελματικά… (τώρα έχω τελειώσει τις σπουδές μου και τη θητεία μου στον στρατό).
Νηστεύω στον ιερό μήνα Ραμαντάν και κάνω την ημέρα 5 φορές σαλά (προσευχή).
Άφησα γενειάδα, σταμάτησα να πηγαίνω σε νυχτερινά κλαμπ, σταμάτησα να έχω σεξουαλικές σχέσεις, σταμάτησα να τρώω χοιρινό και να πίνω αλκοόλ κ.τ.λ..
Σκεφτόμουν το εξής “το Ισλάμ είναι στη φίτρα (φυσική κατάσταση στην οποία γεννιέται ο άνθρωπος) του ανθρώπου και όλοι οι άνθρωποι ειτε χριστιανοί, είτε εβραίοι, είτε αλλόθρησκοι, είναι στην πραγματικότητα μουσουλμάνοι και δεν το ξέρουν”(μουσουλμάνος όπως ξέρετε σημαίνει “υποταγμένος” και άρα όλοι οι άνθρωποι είναι μουσουλμάνοι, εφόσον όλοι υπόκεινται και είναι υποταγμένοι στους νόμους της φύσης, τους οποίους όμως νόμους τους έθεσε ο ίδιος ο Θεός). Για παράδειγμα οι περισσότεροι άνθρωποι γεννιούνται μωρά και πεθαίνουν σε μεγάλη ηλικία. Ρωτάω, μπορεί ένας άνθρωπος να γεννηθεί παππούς και να πεθάνει βρέφος; Απαντάω κιόλας ότι αυτό δε μπορεί να γίνει γιατί πολύ απλά υπάρχουν κάποιοι απαράγραπτοι φυσικοί νόμοι και όλοι οι άνθρωποι είμαστε υποταγμένοι στους νόμους αυτούς (άρα όλοι οι άνθρωποι είμαστε μουσουλμάνοι, εφόσον όπως είπα “μουσουλμάνος” σημαίνει “υποταγμένος” και όλοι αυτοί οι νόμοι της φύσης έχουν τεθεί απ’τον ίδιο τον Θεό που σημαίνει ότι εφόσον υποταγμένοι στη φύση, ταυτόχρονα υποταγμένοι στον Θεό- δηλαδή μουσουλμάνοι).
Ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ)* είπε: “Κάθε άνθρωπος γεννιέται στη φίτρα. Είναι οι γονείς του παιδιού που το κάνουν εβραίο ή χριστιανό μετά τη γέννηση του”.
Άρα όντως το Ισλάμ είναι η μόνη φυσική θρησκεία, είναι η μόνη θρησκεία που θα μπορούσαμε να πούμε oτι είναι στη φίτρα (φυσική κατάσταση του ανθρώπου) και μάλιστα θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν είναι καν θρησκεία αλλά ένα ολόκληρο σύστημα ζωής (και όχι απλώς μια θρησκεία εντολών, παροτρύνσεων ή όμορφων λόγων που αφορούν κυρίως τα πνευματικά όπως ο Χριστιανισμός) που απαντάει σε όλα τα ζητήματα της καθημερινής μας ζωής, μια θρησκείας στην όποία επιτέλους κατάλαβα ποιος είμαι και γιατί ως άνθρωπος δημιουργήθηκα, μια θρησκεία ευλογημένη-η αληθινή θρησκεία η οποία έχει δώσει δικαιώματα στις γυναίκες και σε όλους τους ανθρώπους, χίλια τετρακόσια χρόνια προτού ο λεγόμενος Χριστιανικός και Δυτικός Κόσμος δώσει ή εφεύρει το παραμικρό δικαίωμα).
Στην Ελλάδα συνηθίζουν οι συμπατριώτες μας ‘Ελληνες να αναφέρουν διάφορες ιστορίες με θαύματα (ότι εικόνες δακρύσανε, ότι άγιοι εμφανιστήκανε ξαφνικά κ.τ.λ.). Σέβομαι την ευσέβεια και την πίστη των συμπατριωτών μου, σέβομαι τις εμπειρίες τους, δεν τις διαψεύδω αλλά σ’ αυτά τα θέματα έχω κάποιες αντιρρήσεις διότι παρόμοιες ιστορίες έχω ακούσει και από άτομα τα οποία προέρχονται από άλλα θρησκεύματα, τα οποία αυτά άτομα ισχυρίζονταν ότι και στις δικές τους θρησκείες συμβαίνουν θαύματα. Άρα λοιπόν δεν πρέπει να αμφισβητούμε το γεγονός ότι γίνονται μεν θαύματα ή έστω κάποια παράξενα γεγονότα αλλά δεν πρέπει να βασιζόμαστε αποκλειστικά σ’αυτά.
Ωστόσο είναι τουλάχιστον περίεργη η εμμονή πολλών Χριστιανών στα θαύματα, τη στιγμή που ο ίδιος ο Ιησούς (ειρήνη σ’ αυτόν) φέρεται στο Ευαγγέλιο να έχει πει:
“Δεν θα μπει μέσα στη βασιλεία των ουρανών καθένας που λέει σε μένα: Κύριε, Κύριε· αλλ’ αυτός που πράττει το θέλημα του Πατέρα μου, ο οποίος είναι στους ουρανούς. Πολλοί θα μου πουν κατά την ημέρα εκείνη: Κύριε, Κύριε, δεν προφητεύσαμε στο όνομά σου, και στο ονομά σου εκβάλαμε δαιμόνια, και στο όνομά σου κάναμε πολλά θαύματα; Και, τότε, θα ομολογήσω σ’ αυτούς, ότι: Ποτέ δεν σας γνώρισα· φεύγετε από μένα εσείς που εργάζεστε την ανομία” (Ματθαίος, 7:21-23).
Ο ιμάμης και μεγάλος φακίχ (νομοθέτης) του Ισλάμ Μουχάμμεντ ιμπν Ιντρίς αλ Σάφιι (ραντιγιαλλάχου άνχου) είπε: “Αν δείτε κάποιον να κάνει θαύματα, ακόμα και αν περπατάει πάνω στο νερό, ακόμα και αν περπατάει σηκωμένος στον αέρα, μη τον πιστέψετε. Πρώτα να μάθετε αν είναι ακόλουθος του προφήτη Μουχάμμεντ” (sayings of Imam Shafii).
Ο μεγάλος άλιμ (λόγιος) και Σέιχουλ-Ισλάμ Τάκι ουντ-Ντιν Άχμεντ Ιμπν Ταϊμίιγια (ραχίμαχουλλάχ) ξεκαθαρίζει ότι κανένας πιστός δεν πρέπει να παραπλανηθεί από αυτόν που θα του έρθει με θαύματα: Ακόμα και αν εξαφανιστεί μπροστά σου, περπατήσει πάνω στο νερό, πετάξει στον αέρα, θεραπεύει αρρώστιες, όλα αυτά και αλλά παρόμοια και ανωτέρα στα ανθρώπινα μάτια είναι άχρηστα και ανούσια αν δεν ακολουθεί την Σούννα (Παράδοση) του Μουχάμμεντ (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν). Για την ακρίβεια, λέει ο Ιμπν Ταϊμίιγια: “αυτά έχουν πραγματοποιηθεί από μάγους, μη Μουσουλμάνους, αιρετικούς και άλλους ανάμεσα τους. Συνεπώς το να εξετάσεις αν κάποιος είναι ενάρετος και φίλος του Ύψιστου, δες αν τηρεί τον λόγο Του καθώς επίσης την Σούννα του Αποστόλου Του. Αν αντιφάσκει τότε είτε ψεύτης είναι είτε πραγματοποιεί διαβολικό έργο” (Al-Furqan bayn Al-Awliya Ar-Rahman wa Awliya ash-Shaytan).
Ο Αλλάμα Σάλεχ Ίμπν Φαουζάν Αλ Φάουζαν είπε ότι στην Ισλαμική θεολογία τα θαύματα χωρίζονται σε δυο κύριες κατηγορίες:
- Τα θαύματα (Μού’τζιζα) που αποδίδονται μόνο στους Προφήτες και Αποστόλους του Αλλάχ.
- Τα θαύματα (Καράματ) μικρότερης κλίμακας που μπορεί να συμβούν σε ενάρετους πιστούς (οι λεγόμενοι Αουλίγια, φίλοι/κοντινοί του Αλλάχ)
- ……………. :
“Τα καράματ των Αουλίγια ενδυναμώνονται με την ενθύμηση του ΑΛΛΑΧ Σουμπχάνα ουά Ταάλα και με το Ταουχίντ (μονοθεϊσμό) αλλά οι ασυνήθιστες πρακτικές των μάγων και των απατεώνων αδρανούν και αδυνατούν με την ενθύμηση του ΑΛΛΑΧ” (The karamaat of the Awliya).
O Αλλάμα Μουχάμμεντ Ιμπν Σάλιχ Ιμπν Ουθαϊμίν (ραχίμαχουλλάχ) είπε: “Σαν Μουσουλμάνοι οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι το Καράμα από μόνο του δεν σημαίνει τίποτα για αυτόν που του πραγματοποιείται αν δεν τηρεί το Κοράνι και την Σούννα του Αποστόλου. Δεν αξιολογούμε τον άνθρωπο με βάση το Καράμα αλλά το Καράμα με βάση τον άνθρωπο. Αν τηρούσε και ήταν προσκολλημένος στην Σούννα του Αποστόλου, τότε και μόνο είναι αληθινό Καράμα” (Liqaat al-Bab al-Maftuh).
Ο σέιχ Αμπντουλ-Κάντιρ Γκεϊλάνι (ραχίμαχουλλάχ) είπε στο βιβλίο του “Φούτουχ ουλ Γάιμπ” : “Κάποιος σε αυτή την κοινότητα ο οποίος ισχυρίζεται ότι είναι ικανός να καθοδηγήσει τους άλλους προς τον ΑΛΛΑΧ αλλά είναι αμελής, ακόμα και ως προς έναν μόνο κανόνα της Σαρία – ακόμα και αν πραγματοποιεί θαύματα που συγκλονίζουν το μυαλό – …δε γυρνάμε να τον κοιτάξουμε επειδή ένα τέτοιο άτομο δεν είναι σέιχ ούτε λέει την αλήθεια….εκτός από εκείνον ο οποίος τηρεί όλες τις διατάξεις του Ιερού Νόμου“.
Ακόμα και ο αιρετικός Μπεγιαζίντ αλ Μπιστάμι, ο αποκαλούμενος και ως “Σουλτάν ουλ Αριφίν” (ο μεγαλύτερος των σοφών) είχε πει: “Αν δείτε κάποιον να πετάει στον αέρα και να περπατάει στο νερό, μη παρασυρθείτε από αυτόν αλλά μάθετε πώς συμπεριφέρεται όσων αφορά τις εντολές και τις απαγορεύσεις (της Σαρία)“ (πηγή: Ibn Taymiyya’s Fatawi11:466).
Εγώ λοιπόν βλέπω το πραγματικό και μεγαλύτερο θαύμα (δηλαδή το ίδιο το Ισλάμ) το οποίο εδώ και 1400 χρόνια προστατεύει εμένα και όλους τους ανθρώπους και τους προστατεύει στην πράξη και όχι στα λόγια. Το Ισλάμ είναι και θρησκεία και πολιτική, σύστημα ζωής και οικονομικό σύστημα, τρόπος ζωής και τα πάντα- που ο Χριστιανισμός δεν είναι εφόσον ναι μεν λέει στους ανθρώπους να αγαπάνε ο ένας τον άλλο αλλά ταυτόχρονα δε λαμβάνει κανένα νομικό ή άλλης μορφής μέτρο για να προστατεύσει τους αδύνατους, τους φτωχούς, τις χήρες αλλά δίνει μόνο απλές εντολές και τίποτα άλλο, χωρίς δηλαδή να είναι ταυτόχρονα θρησκευτικό, κοινωνικό και νομικό σύστημα όπως το Ισλάμ. Το Ισλάμ έχει κώδικες’ τον δογματικό κώδικα, τον λατρευτικό κώδικα, τον κώδικα των ανθρωπίνων σχέσεων, της ευγένειας και της διακριτικής συμπεριφοράς, τον οικογενειακό κώδικα, τον νομικό και δικαστικό κώδικα, τον πολιτικό κώδικα, τον οικογενειακό κώδικα, τον κώδικα περί γυναικών, τον εκπαιδευτικό κώδικα κ.α. Δηλαδή, σε αντίθεση με το Ισλάμ που είναι θρησκευτικό και ταυτόχρονα νομικό και πολιτειολογικό, οικονομικό, λατρευτικό και κοινωνικό σύστημα και μου δίνει τα πάντα, ο Χριστιανισμός δε μου δίνει στην ουσία τίποτα, πέρα ίσως από κάποιες ηθικές συμβουλές και εντολές του Ιησού (αλέϊχι σαλάμ). Ξαναλέω ωστόσο ότι σέβομαι το δικαίωμα των Χριστιανών συμπολιτών μου να είναι Χριστιανοί και το δικαίωμα του οποιουδήποτε στα πιστεύω του).
Λέγεται στο Ιερό Κοράνι: “Στη θρησκεία δεν υπάρχει καταναγκασμός επειδή η αλήθεια έχει ξεχωριστεί ολοφάνερα απ’την πλάνη” (Κοράνι, 2:256)
Στη θρησκεία λοιπόν δεν υπάρχει καταναγκασμός. Καθήκον του μουσουλμάνου είναι μόνο η ντάουα (πρόσκληση) προς το Ισλάμ αλλά πώς πρέπει να γίνεται αυτή; Με αγάπη, με καλοσύνη, με υπομονή, με ευσέβεια, με ειλικρίνια και με όλα αυτά τα χαρακτηρηστικά που πρέπει να έχει κάθε σωστός μουσουλμάνος. Με τον καλύτερο τρόπο.
Λέγεται στο Ιερό Κοράνι: “Προσκάλεσε όλους στη θρησκεία του Κυρίου σου με σοφία και με όμορφο κήρυγμα και προσπάθησε να τους πείσεις με τον καλύτερο τρόπο και τον πιο ευγενικό” (Κοράνι, 16:125)
Αυτό είναι το Ισλάμ που εγώ και εκατομμύρια άνθρωποι σ’αυτόν τον πλανήτη αγαπήσαμε και πιστέψαμε.
Ας σαλάμ αλέικουμ ουά ραχματουλλάχι ουά μπαρακάτου
(ειρήνη σε σας και το έλεος του Θεού και η ευλογία Του).
* σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ, σημαίνει:“η ευλογία και η ειρήνη του Θεού σ’ αυτόν”.
* ραντιγιαλλάχου άνχου, σημαίνει: “Ο Θεός ας είναι Ευχαριστημένος με αυτόν”.