Νέα μεγάλη έρευνα δείχνει ότι οι ρύποι σε όλα τα diesel, όλων των εταιρειών, είναι πολλές φορές… πάνω από το όριο και εξωφρενικά περισσότεροι από τα νούμερα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές τους. Το ζήτημα παίρνει παγκόσμιες διαστάσεις και οι απαγορεύσεις στο Diesel είναι γεγονός.
185 νεκροί στο Όσλο από το Diesel, 4 μεγάλες πόλεις το απαγορεύουν, οι έλεγχοι περνούν στην πολιτεία και οι εταιρείες το εγκαταλείπουν. Δείτε τώρα σε όλες τις μάρκες, πόσες φορές πάνω από τα όρια είναι οι καρκινογόνοι ρύποι.
Πριν δούμε τα αποτελέσματα της έρευνας ωστόσο, αξίζει να ρίξουμε μια ματιά στα σημαντικότερα στοιχεία και εξελίξεις που έχουν συμβεί μέχρι στιγμής.
- 185 θάνατοι στο Όσλο κάθε χρόνο συνδέονται με το diesel κάτι που οδήγησε το δήμο της πόλης να απαγορεύσει την κυκλοφορία των diesel οχημάτων για να καθαρίσει η ατμόσφαιρα. Σκεφτείτε πόσο αραιοκατοικημένη πόλη είναι το Όσλο και θα καταλάβετε καλύτερα τον κίνδυνο που διατρέχουμε στην Αθήνα των 5 εκατομμυρίων κατοίκων.
- Η Αθήνα είναι στην 3η θέση στις πόλεις με την περισσότερη ατμοσφαιρική ρύπανση σύμφωνα με ευρωπαϊκή έρευνα για το νέφος, ενώ υπολογίζεται ότι εξαιτίας αυτής, ο μέσος 30χρονος Αθηναίος θα ζήσει λιγότερο κατά 13 μήνες.
- Κάθε χρόνο 3 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πεθαίνουν εξαιτίας του μολυσμένου αέρα των πόλεων, με το καρκινογόνο NOx που παράγουν οι πετρελαιοκινητήρες, να θεωρείται ότι έχει μεγάλο μέρος της ευθύνης.
Ακόμα και τα τελευταία diesel είναι πολύ πάνω από τα όρια
- Πέντε χρόνια πριν επιτράπηκαν τα diesel αυτοκίνητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αφού σύμφωνα με τα όσα γνωρίζαμε τότε, τα τελευταίας τεχνολογίας diesel οχήματα, μπορούσαν να πιάσουν τα όρια καρκινογόνων ρύπων NOx (80γρ./1.000 χλμ), που είχε θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Και επειδή τα dieselάκια έκαιγαν τα μισά, συγκριτικά με τους τότε βενζινοκινητήρες, τρέξαμε όλοι να τα αγοράσουμε.
- Μέχρι τώρα οι έλεγχοι για τις εκπομπές ρύπων, αλλά και την κατανάλωση, γίνονταν από τις ίδιες τις εταιρείες, ωστόσο μετά το dieselgate η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως θα κάνει εκείνη τους ελέγχους και μάλιστα, στο δρόμο και όχι στο εργαστήριο.
- Οι εταιρείες, έσπευσαν να ανακοινώσουν πως σταματούν την εξέλιξη των diesel κινητήρων μικρού κυβισμού, καθώς για να πετύχουν τα όρια, θα πρέπει οι τιμές των μικρών diesel αυτοκινήτων τους να εκτοξευτούν.
- Έως και 1.600% παραπάνω ρύποι
Για να επανέλθουμε στα αποτελέσματα της έρευνας που αναφέραμε στην αρχή, το νέο και συνταρακτικό στοιχείο που προέκυψε στην υπόθεση είναι πως τα «καθαρότερα» diesel αυτοκίνητα αυτή τη στιγμή είναι από 2 έως και 16 φορές πάνω από το όριο! Τι πάει να πει αυτό με απλά λόγια; Υπάρχουν αυτοκίνητα που εκπέμπουν 1.280 αντί για 80 γρ. καρκινογόνων ρύπων NOx ανά 1.000 χλμ. Δηλαδή 1.600% παραπάνω. Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας μάλιστα μπορείτε να τα δείτε στο διάγραμμα που σας παραθέτουμε.
Τα γεγονότα δείχνουν πως μόλις βγουν οι αντίστοιχα επίσημες μετρήσεις, το diesel θα αποτελέσει παρελθόν για τα μικρά αυτοκίνητα και θα συνεχίσει να υπάρχει μόνο για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα εκτός πόλης.
Ήδη οι εταιρείες leasing στην Ελλάδα, ανακοίνωσαν ότι θα στραφούν άμεσα στα βενζινοκίνητα, αφού φοβούνται ότι τα diesel, σε τέσσερα χρόνια που θα λήξουν οι μισθώσεις του leasing, θα έχουν πολύ μικρή αξία μεταπώλησης σαν μεταχειρισμένα.
Εσείς τι λέτε για όλα αυτά; Πως σας φαίνεται το γεγονός ότι ακόμα και τα τελευταίας τεχνολογίας diesel οχήματα έχουν ρύπους καρκινογόνων NOx πολλές φορές πάνω από το όριο για όλες τις μάρκες;
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
loading...
Περί ευθύνης:
Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του "mikroskopio.gr". Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατα την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη.
Tο mikroskopio.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!