Το κλείσιμο του καταστήματος της Goody’s στην Ερμού, “σήκωσε αρκετή σκόνη” καθώς ήταν το τελευταίο…
που διέθετε η μεγαλύτερη αλυσίδα εστίασης στην Ελλάδα στο κέντρο της Αθήνας. Ακολούθησε την τύχη του καταστήματος στην
Ομόνοια, στο Πολυτεχνείο, στην πλατεία Κάνιγγοσ και αυτού που διέθετε στην οδό Σταδίου όπου φαίνεται ότι έπεσαν θύματα του συνδυασμού της υποβάθμισης της περιοχής (σ.σ. το κατάστημα της Σταδίου βρίσκονταν απέναντι από τον καμμένο Kosta Boda) κ της μείωσης της κατανάλωσης. Πλέον στην ακτίνα του κέντρου το πιο κοντινό κατάστημα είναι το “ιστορικό” παλαιού τύπου κατάστημα στην Σόλωνος.
To κατάστημα της Ερμού δεν ήταν μία τέτοια περίπτωση καθώς βρίσκονταν σε πολύ μικρή απόσταση από το ανερχόμενο στέκι της Αγίας Ειρήνης, στον πλέον κεντρικό δρόμο της Αθήνας και σε απόσταση αναπνοής από τον διπλό σταθμό (μετρό κ ηλεκτρικού) στο Μοναστηράκι. Και όμως το συγκεκριμένο κατάστημα όσοι το είχαμε επισκεφθεί το τελευταίο διάστημα έδειχνε ότι είχε μπει σε μία τροχιά κλεισίματος τα δύο τελευταία χρόνια. Όχι μόνο δεν προχώρησε σε ανακαίνιση σε Burger House αλλά λειτουργούσε με μειωμένο προσωπικό με αποτέλεσμα η εξυπηρέτηση να έχει καταστεί προβληματική στις περισσότερες περιπτώσεις.
Η κατάσταση αυτή αποτυπώθηκε και στα οικονομικά μεγέθη του καταστήματος το οποίο είδε τον τζίρο του από 1,11 εκατ. ευρώ να πέφτει στα 962 χιλ. ευρώ το 2015 – πτώση που είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που εμφάνισε το σύνολο του δικτύου της Goody’s το 2015 – ενώ αντίστοιχα τα κέρδη του 2014 της τάξης των 47 χιλ. ευρώ εξανεμίστηκαν και γύρισαν σε ζημίες 70 χιλ. ευρώ το 2015. Ζημίες που σε επίπεδο συσσωρευμένων αποτελεσμάτων αγγίζουν τις 750 χιλ. ευρώ. Κάπως έτσι το κατάστημα που λειτουργούσε για είκοσι χρόνια έβαλε λουκέτο.
Σύμφωνα με την τελευταία οικονομική έκθεση τoυ μητρικού ομίλου, Vivartia, ο κλάδος μαζικής εστίασης (σ.σ. ο όμιλος διαθέτει τα σήματα Goody’s, Εverest Flocafe και La Pasteria) στην ήδη μειωμένη, λόγω του οικονομικού κλίματος, ζήτηση επιβαρύνθηκε το 2015 και από την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση στο 23%. Για το δίκτυο της Goody’s η πτώση των πωλήσεων ήταν της τάξης του 8% για το 2015 σε σχέση με το 2014 ενώ πτωτικά κινήθηκαν και τα Flocafe (-3%). Αντίθετα αύξηση 3% εμφάνισαν οι πωλήσεις στο δίκτυο της Everest και εντυπωσιακή – για τις μέρες μας – αύξηση 10% τα La Pasteria.
To κλείσιμο του καταστήματος στην Ερμού μπορεί να “σήκωσε σκόνη” όπως είπαμε και στην αρχή δεν είναι ούτε το πρώτο ούτε το τελευταίο της αλυσίδας. Η διοίκηση στην έκθεση της για το 2016 είχε προαναγγείλει συγκεκριμένα ότι θα υπάρξει “εξορθολογισμός του δικτύου και επαναξιολόγηση μη κερδοφόρων σημείων”. Στα πλαίσια αυτά έκλεισε το κατάστημα της Ερμού και αναμένεται να κλείσουν και άλλα.
Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι πέρα από τα λουκέτα υπάρχει και η ανάπτυξη νέων σημείων και η ανακαίνιση παλιών που είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση τζίρου στην πλειονότητα των μονάδων. Συγκεκριμένα το 2015 ξεκίνησαν την λειτουργία τους ή ανακαινίστηκαν 39 καταστήματα ενώ από την αρχή του χρόνου το 2016, 7 καταστήματα ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των Goody’s που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα σε 130.
Πηγή: press-news
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα like στη σελίδα μας