Σε τουλάχιστον 23 ανέρχονται οι νεκροί και περίπου σε 100 οι τραυματίες από τον εκτροχιασμό μιας αμαξοστοιχίας στην νοτιοανατολική Ινδία, όπως δήλωσε σήμερα (22/1) ο εκπρόσωπος της σιδηροδρομικής εταιρείας, αυξάνοντας τον αρχικό απολογισμό των θυμάτων.
Οκτώ από τα 21 βαγόνια της ταχείας αμαξοστοιχίας που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο από το Τζαγκνταλπούρ στην Μπουμπάνεσβαρ εκτροχιάστηκε στις 11:00 το πρωί του Σαββάτου (19:30 ώρα Ελλάδας) κοντά στον σταθμό Κουνέρου στην περιοχή Βιζιαναγκράμ στην πολιτεία Άντρα Πραντές δήλωσε ο εκπρόσωπος Τζ. Π. Μίσρα.
Δεν έδωσε άμεσες πληροφορίες για τα αίτια που προκάλεσαν το δυστύχημα.
«Οι τραυματίες μεταφέρονται στα δύο κοντινά νοσοκομεία», πρόσθεσε.
Αξιωματούχοι των σιδηροδρομικών αρχών και της τοπικής κυβέρνησης συντονίζουν τις επιχειρήσεις διάσωσης και έχουν σταλεί τρένα στην περιοχή για την μεταφορά των επιζώντων, τόνισε.
जगदलपुर-भुवनेश्वर एक्सप्रेस पटरी से उतरी, 23 लोगों की मौत, 100 घायल https://t.co/PNdtF4Fegm via @DhuntHindi pic.twitter.com/71qCqqv84T
— Ram kishor Rajpoot (@ramkishorat) January 22, 2017
Η ταχεία αμαξοστοιχία έφυγε από την πόλη Τζαγκνταλπούρ και ταξίδευε προς την Μπουμπάνεσβαρ, την πρωτεύουσα της πολιτείας Οντίσα, όταν εκτροχιάστηκε, περίπου 160χλμ από το Βιζιαναγκράμ, την πιο κοντινή πόλη στο σημείο του δυστυχήματος.
Στις 20 Νοεμβρίου 146 άνθρωποι σκοτώθηκαν στην νότια Ινδία από εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας.
Την Παρασκευή 10 επίσης βαγόνια μιας αμαξοστοιχίας εκτροχιάστηκαν στην πολιτεία Ρατζαστάν (δυτικά) προκαλώντας ελαφρούς τραυματισμούς.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ινδίας είναι ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, έχει σοβαρές ελλείψεις σε θέματα ασφαλείας, αλλά παραμένει το κύριο μέσο μεταφοράς για τις τεράστιες αποστάσεις σε αυτή την αχανή χώρα.
#HirakhandExpress: Injured shifted to hospitals. pic.twitter.com/AMwWjDHwQ8
— dinesh akula (@dineshakula) January 21, 2017
Σύμφωνα με έκθεση της κυβέρνησης του 2012, περίπου 15.000 άνθρωποι σκοτώνονται κάθε χρόνο σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα, μια «σφαγή» όπως την χαρακτηρίζουν οι συντάκτες της έκθεσης.
Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι έχει υποσχεθεί επενδύσεις ύψους 137 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα επόμενα πέντε χρόνια για τον εκσυγχρονισμό και την αύξηση του επιπέδου ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Η κυβέρνηση θα δώσει 350.000 ρουπίες (5.133,43 δολάρια) στις οικογένειες των νεκρών, 50.000 ρουπίες στους βαριά τραυματίες και 25.000 ρουπίες σε αυτούς που φέρουν απλά τραύματα, διευκρίνισε.
Ο εκτροχιασμός του τρένου είναι ο πιο θανατηφόρος που έγινε στην Ινδία από το 2010, ενώ προκαλεί σοβαρό προβληματισμό για τις συνθήκες ασφάλειας στο ινδικό σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο χρησιμοποιούν εκατομμύρια Ινδοί καθημερινά.
Το σύστημα πάσχει από τη χρόνια έλλειψη επενδύσεων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η πόλη Καμπούρ, περίπου 50 χλμ. νοτιοδυτικά της Λάκναου, της πρωτεύουσας του κρατιδίου, αποτελεί μεγάλο σιδηροδρομικό κόμβο, καθώς από εκεί περνούν εκατοντάδες τρένα καθημερινά.
Περίπου 23 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινούνται καθημερινά χρησιμοποιώντας το τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, το τέταρτο σε μέγεθος παγκοσμίως. Αν και παρουσιάζει μεγάλα κενά ασφαλείας, το δίκτυο αυτό παραμένει το κύριο μέσο μεταφοράς που επιτρέπει την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων στη μεγάλη χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας, παρά τον ανταγωνισμό των αεροπορικών εταιρών.
Τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα είναι σύνηθες φαινόμενο στην Ινδία καθώς μεγάλο μέρος του εξοπλισμού των σιδηροδρόμων είναι απαρχαιωμένο.
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Ούταρ Πραντές τον Μάρτιο του 2015 στοίχισε τη ζωή 39 ανθρώπων και τον τραυματισμό 150.
Το σοβαρότερο δυστύχημα σημειώθηκε το 1981, όταν αμαξοστοιχία έπεσε σε ποτάμι προκαλώντας τον θάνατο 800 ανθρώπων.