e39fed07

Αυτοί είναι οι Έλληνες εφοπλιστές… που στηρίζουν τη γαλανόλευκη! [λίστα]

Η «μάχη της σημαίας» μαίνεται στον Πειραιά αλλά και σε κάθε γωνιά του κόσμου όπου υπάρχουν ναυτιλιακά γραφεία ελληνικών συμφερόντων, από τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο έως την Άπω Ανατολή.

Στόχος είναι η προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων πλοίων από τα 5.057, συνολικής χωρητικότητας 181,7 εκατομμυρίων τόνων σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons (Μάρτιος 2015), που ανήκουν σε ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες, αφού σημαίνει αυτόματα μεγάλα έσοδα και δύναμη, πολιτική και οικονομική στα παγκόσμια ναυτιλιακά forum.

Ανταγωνιστικές σημαίες, μικρότερης δυναμικότητας, ανοίγουν γραφεία στον Πειραιά, προσεγγίζουν τους Έλληνες πλοιοκτήτες και τους προσφέρουν γρήγορες διαδικασίες, χαμηλότερα τέλη από τα ελληνικά αλλά και σχεδόν ελεύθερη επιλογή σύνθεσης πληρωμάτων.

Μέσα στον σκληρό ανταγωνισμό υπάρχουν Έλληνες πλοιοκτήτες που επιμένουν να στηρίζουν το ελληνικό νηολόγιο αν και επιβαρύνεται το συνολικό λειτουργικό κόστος του στόλου τους.

Σύμφωνα με την έρευνα της Marine Information Services, για λογαριασμό του «b.s.», στην πρώτη 10άδα των εταιρειών που έχουν πλοία υπό ελληνική σημαία βρίσκονται:

– Όμιλος Ιωάννη Αγγελικούση που έχει τα 86 από τα 95 συνολικά πλοία του στόλου του της στο ελληνικό νηολόγιο.

– η Minerva του Ανδρέα Μαρτίνου με 40 από τα 59 πλοία,

– η Marmaras του Διαμαντή Διαμαντίδη με 35 στα 46,

– Alpha Tankers, Amethyst και Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση-Κανελλάκη με 33 από τα 46 συνολικά του στόλου της

– η Eletson των Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ και Χατζηελευθεριάδη με όλα της τα πλοία υπό ελληνική σημαία, 31 στα 31,

– Euronav και Gaslog του Πήτερ Λιβανού με 22 από σύνολο 94

– Cardif-Dryships-TMS-Ocean Rig του Γιώργου Οικονόμου με 21 από τα 116

– οι εταιρείες Arcadia και Aegean της οικογένειας Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου με 20 από τα 28

– Όμιλος Τσάκου με 18 από τα 69

– NEDA της οικογένειας Φ.Λυκιαρδόπουλου με 18 από τα 23.

Στη λίστα ακολουθούν , μεταξύ άλλων, η AVIN της οικογένειας Βαρδινογιάννη με 17 στα 34, η CHANDRIS (Hellas) με 14 στα 23,

– η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου με 13 στα 50, η Nereus Shipping του Μιχάλη Λαιμού και με τα 13 πλοία του στόλου της υπό ελληνική σημαία, η Sun Enterprises του Γιώργου Λιβανού με 13 στα 18 , η Springfield του Ομίλου Ώναση με 12 στα 21 και η Kyklades Maritime του Αριστείδη Αλαφούζου με όλα τα πλοία του στόλου της, 12 τον αριθμό στο ελληνικό νηολόγιο.

Ο ελληνόκτητος στόλος

Tις τελευταίες δεκαετίες η ελληνόκτητη ναυτιλία βρίσκεται αδιαλείπτως στην πρώτη θέση στη διεθνή κατάταξη ελέγχοντας πάνω από το 16% της παγκόσμιας χωρητικότητας, ενώ το ελληνικό νηολόγιο βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των σημαιών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Παράλληλα, 522 πλοία χωρητικότητας 30 εκατομμυρίων σε gross tonnage ή το 16,5% του υφιστάμενου στόλου που είναι υπό ναυπήγηση διεθνώς, είναι ελληνικών συμφερόντων. Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία από το IHS Fairplay World Shipping Encyclopaedia (Ιανουάριος 2015), η ελληνόκτητη ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 18,82% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς φορτίων χύδην και το 26,50% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου σε dwt.

Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος εμφανίζει την υψηλότερη αξία παγκοσμίως. Η αξία του ενεργητικού του είναι μεγαλύτερη της αξίας των στόλων της Βρετανίας, Γερμανίας και Νορβηγίας μαζί.

Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.com, εταιρείας που ειδικεύεται στις αποτιμήσεις της ποντοπόρου ναυτιλίας, ο ελληνόκτητος ποντοπόρος στόλος αποτιμάται σήμερα στα 105,65 δισεκατομμύρια δολάρια, μεγάλο μέρος του οποίου, άνω του 60%, έχει χρηματοδοτηθεί από τράπεζες και Private Equity Funds.

Η αξία αυτή είναι απόδειξη της συνεχούς ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού που ακολουθεί ο ελληνικός εφοπλισμός και αντικατοπτρίζει τα αυξημένα μερίδιά του, τα μεγαλύτερα παγκοσμίως, επί της συνολικής θαλάσσιας μεταφορικής δυναμικότητας.

Σύμφωνα με την έκθεση του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, το 2014 οι καθαρές εισπράξεις από υπηρεσίες θαλασσίων μεταφορών ανήλθαν το 2014 σε 7,9 δισεκατομμυρίων ευρώ, αυξημένες κατά 1,4 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το 2013, ενώ το συνολικό συνάλλαγμα που εισέρευσε στην χώρα ανήλθε σε 13,2 δισεκ. ευρώ.

«Η ελληνική πρωτοκαθεδρία στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία, η μόνη ελληνική επιχειρηματική πρωτοκαθεδρία διεθνώς, είναι συνέπεια της υψηλής ανταγωνιστικότητας και ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών της.

Ο ελληνικός εφοπλισμός διαπρέπει χωρίς το ελληνικό δημόσιο να υπόκειται σε ουδεμία δαπάνη για τον σκοπό αυτό» επισημαίνουν ναυτιλιακοί κύκλοι: «Το γεγονός αυτό αντιδιαστέλλεται προς τον έτερο κλάδο με ανάλογη συμβολή στην εθνική οικονομία, τον τουρισμό, ο οποίος απορροφά όμως σημαντικούς πόρους από ευρωπαϊκά προγράμματα όπως και επιδοτήσεις από το αναπτυξιακό πλαίσιο της χώρας και χρειάζεται μεγάλης εκτάσεως εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών για να λειτουργήσει».

Σύμφωνα με την Boston Consulting Group, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια στους βασικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας όπως η Ενέργεια, οι Μεταφορές, οι Κατασκευές, οι Τράπεζες, ο Τουρισμός, η Τεχνολογία και το Λιανεμπόριο, ενώ σημαντικό κομμάτι των επενδύσεων βρίσκεται επίσης και στον τομέα των Ακινήτων.

Οι επενδύσεις αυτές εκτιμάται ότι «υποστηρίζουν σημαντικά το ΑΕΠ και την απασχόληση στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας έτσι την επιπρόσθετη διαχρονική συνεισφορά του ελληνικού ναυτιλιακού κλάδου στην οικονομία της χώρας».

Του Μηνά Τσαμόπουλου – Πηγη: newmoney.gr

Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα like στη σελίδα μας

Περί ευθύνης: Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του "mikroskopio.gr". Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατα την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο mikroskopio.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!

Εδώ σχολιάζεις εσύ

Σχόλια