«Συζητήθηκε στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση του Μ. Κόνσολα για τα αεροδρόμια. Σταθερά τέλη για 4 χρόνια και διασφάλιση της λειτουργίας των αεροδρομίων στα μικρά νησιά – Πρόταση δημιουργίας Ρυθμιστικής Εποπτικής Αρχής για τον έλεγχο των χρεώσεων και την υλοποίηση της σύμβασης προτείνει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου»
Διασφαλίζεται η λειτουργία και η συντήρηση των 22 αεροδρομίων που δεν ιδιωτικοποιούνται, πολλά εκ των οποίων είναι σε μικρά νησιά του Αιγαίου, μέσω του ειδικού τέλους.
Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε στη Βουλή, ο Υπουργός Μεταφορών, κ. Χρυσοχοϊδης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης της επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Δωδεκανήσου, κ. Μάνου Κόνσολα.
Ο κ. Κόνσολας έθεσε το ζήτημα της συντήρησης, της διασφάλισης της λειτουργίας και της υλοποίησης αναγκαίων έργων στα μικρά αεροδρόμια των νησιών που δεν ιδιωτικοποιούνται αλλά και την ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητάς τους.
Πέρα από τη δεσμευτική διάθεση ενός μέρους από το ειδικό τέλος για αυτά τα αεροδρόμια, στην απάντησή του προς το Βουλευτή Δωδεκανήσου, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι μειώνεται το τέλος των 22 ευρώ που ισχύει σήμερα στην τιμή του εισιτηρίου για κάθε επιβάτη που προέρχεται από τρίτες χώρες, εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το τέλος αυτό θα διαμορφωθεί από τα 22 στα 12 ευρώ όπως ισχύει για τους επιβάτες από χώρες της Ε.Ε, ενώ μετά το 2024 θα διαμορφωθεί στα 3 ευρώ, κάτι που θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στην ανταγωνιστικότητα των αεροδρομίων στα μικρά νησιά.
Ο κ. Κόνσολας αναφερόμενος στην παραχώρηση των αεροδρομίων της Ρόδου και της Κω, στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της διατήρησης ανταγωνιστικών τελών, προκειμένου να μη δημιουργηθούν προβλήματα στον τουρισμό, αλλά και να αποτελέσουν πόλο έλξης τα συγκεκριμένα αεροδρόμια για τις αεροπορικές εταιρείες.
Επισήμανε ότι στο επενδυτικό πρόγραμμα πρέπει να περιληφθεί η ανάγκη δημιουργίας νέου τερματικού σταθμού και των ανάλογων υποδομών στο αεροδρόμιο της Κω, για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Ζήτησε τη βελτίωση και αναβάθμιση των υποδομών εξυπηρέτησης των επιβατών στο αεροδρόμιο της Ρόδου, ενώ επισήμανε ότι θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για την παροχή αντισταθμιστικών οφελών στις περιοχές που γειτνιάζουν με το αεροδρόμιο και υφίστανται επιβάρυνση από τη λειτουργία του.
Πρότεινε, επίσης, την απόδοση ενός πάγιου πόρου, από το ειδικό τέλος στο εισιτήριο, στους 14 Δήμους των οποίων τα αεροδρόμια παραχωρήθηκαν στο στρατηγικό επενδυτή. Αιτιολόγησε, μάλιστα, την πρότασή του λέγοντας ότι οι πόροι αυτοί θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τους Δήμους για έργα που αφορούν στις τουριστικές υποδομές αλλά και την τουριστική προβολή.
Ο Υπουργός Μεταφορών απαντώντας στον κ. Κόνσολα, τόνισε ότι τα τέλη θα παραμείνουν σταθερά για μια τετραετία, στα 13 ευρώ ανά επιβάτη, όσο περίπου και σήμερα που το τέλος ανέρχεται στα 12,7 ευρώ. Μετά το 2018 και εφόσον ολοκληρωθούν οι επενδύσεις στα αεροδρόμια, τα τέλη θα διαμορφώνονται ελεύθερα με ανώτερη, όμως, τιμή τα 18,5 ευρώ. Τα τέλη θα είναι συγκρίσιμα με τα άλλα αεροδρόμια ανταγωνιστικών τουριστικών περιοχών της Μεσογείου και, όπως ανέφερε ο Υπουργός Μεταφορών, ο ιδιώτης θα επιδιώκει χαμηλές τιμές για να είναι ανταγωνιστικά τα αεροδρόμια και ελκυστικά για τις αεροπορικές εταιρείες.
Σε δήλωσή του, ο κ. Κόνσολας επισημαίνει:
«Είναι υψηλό το τίμημα παραχώρησης των 2,1 δις ευρώ σε συνδυασμό με τις επενδύσεις ύψους 1, 4 δις ευρώ που πρέπει να κάνει ο στρατηγικός επενδυτής στα αεροδρόμια.
Θετικό είναι το γεγονός ότι δεσμευτικά θα δίνεται ένα μέρος από το ειδικό τέλος, για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της λειτουργίας των μικρών αεροδρομίων, αλλά και η μείωση του τέλους σε αυτά τα αεροδρόμια.
Για τη Ρόδο και την Κω, που ανήκουν στα 14 αεροδρόμια που παραχωρούνται σε στρατηγικό επενδυτή, μας ενδιαφέρει η αναβάθμιση των υπηρεσιών αλλά και η διατήρηση των τελών στα σημερινά επίπεδα.
Θεωρώ, επίσης, ότι πρέπει να υπάρξει και μία Ρυθμιστική Εποπτική Αρχή που θα ελέγχει τις χρεώσεις, την υλοποίηση των επενδύσεων αλλά και τη διαχείριση των πόρων από το ειδικό τέλος για τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια. Αυτό που έγινε με το σπατόσημο δεν πρέπει να επαναληφθεί».