Πριν από έξι χρόνια πήρε την απόφαση να εγκατασταθεί στην Αυστραλία. Σήμερα, η Δήμητρα Μαρκογιαννάκη μπορεί να πει με σιγουριά ότι έκανε τη σωστή κίνηση. Γιατί στα 30 της θεωρείται μία από 50 πιο επιτυχημένες νέες γυναίκες επιχειρηματίες της χώρας.
Αφού σπούδασε αγγλική φιλολογία στη Ελλάδα, μπήκε στο αεροπλάνο και έφτασε στη Μελβούρνη για το μεταπτυχιακό της στο Global Media Communication. Αρχισε να εργάζεται ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα της ομογένειας «Νέος Κόσμος», αλλά στη συνέχεια άλλαξε για μία ακόμη φορά κατεύθυνση.
Μαζί με μία ομάδα άλλων τριών νέων δημιούργησαν το WeTeachMe. Πρόκειται για έναν ιστότοπο που αρχικά περιελάμβανε όσους προσφέρουν διάφορα φροντιστηριακά μαθήματα. Σύντομα, όμως, εξελίχθηκε και τώρα ουσιαστικά ασχολούνται με την παροχή συμβουλών για τη δημιουργία και προώθηση νέων επιχειρήσεων, ενώ παρέχουν και ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό πρόγραμμα γραφειακής στήριξης.
Η ανάπτυξη του ιστότοπου είναι τέτοια, που σύντομα αναμένεται να επεκταθεί και στο εξωτερικό. Αυτός ήταν και ο λόγος που η Μαρκογιαννάκη μπήκε στην 50άδα του περιοδικού Shoestring Startups, για τις πιο πετυχημένες γυναίκες επιχειρηματίες της Αυστραλίας κάτω των 50 ετών. Λίστα στην οποία βρίσκεται μία ακόμη Ελληνίδα, η Εμμα Πετρούλα, όπως αναφέρει το ΑΠΕ.
«Μιλήσαμε με τουλάχιστον 100 επαγγελματίες από διάφορους τομείς, από καθηγητές και καλλιτέχνες έως ανθρώπους που φτιάχνουν κοσμήματα ή διδάσκουν μαγειρική. Θελήσαμε να μάθουμε ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη δουλειά τους, ώστε να δούμε πώς θα μπορούσαμε να τους βοηθήσουμε. Οι περισσότεροι μάς εξήγησαν ότι οι επιχειρήσεις τους αντιμετώπιζαν σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, αφού οι ίδιοι αδυνατούσαν να ανταποκριθούν στις δαπάνες για προσωπικό. Από ένα σημείο και μετά τα έκαναν όλα μόνοι τους, πράγμα εξουθενωτικό, ώσπου τελικά τις έκλειναν», περιγράφει η Ντέμη Μαρκογιαννάκη.
Αυτές ακριβώς τις ανάγκες των Αυστραλών επιχειρηματιών ήρθε να καλύψει με τους συνεταίρους της. «Στο site μας βρίσκει κανείς πάνω από 12.000 διαφορετικά μαθήματα. Εμείς απλά φέρνουμε σε επαφή τον καθηγητή με τον ενδιαφερόμενο μαθητή. Από κει και πέρα, μεταξύ τους κανονίζουν πώς και πότε θα συναντηθούν, αφού τα μαθήματα δεν είναι online. Εμείς κερδίζουμε ένα 3% από την αμοιβή τού εκάστοτε διδάσκοντος. Με την καταβολή μιας μηνιαίας συνδρομής παρέχουμε και ένα αυτόματο ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό πρόγραμμα γραμματειακής υποστήριξης στις επιχειρήσεις που προσφέρουν τα μαθήματα», σημειώνει η κ. Μαρκογιαννάκη.