Και μέσα στην οικονομική καταστροφή που βιώνει η χώρα, επιταχύνονται οι εργασίες για την ανέγερση του ισλαμικού τεμένους στον χώρο του πρωην Ναυτικού Οχυρού στον Βοτανικό (φαντάζεται κανείς σε κάποια ισλαμική χώρα, Τουρκία, Σαουδική Αραβία, Κατάρ κλπ. το Ναυτικό τους να παραχωρεί χώρο για την ανέγερση ορθόδοξης εκκλησίας;).
Και αυτό παρά το γεγονός ότι πρέπει να μπαζωθεί ένα ολόκληρο ρέμα!
Την σχεδίαση του τεμένους την έχει αναλάβει το αρχιτεκτονικό γραφείο Τομπάζη και προβλέπει:
α) Προθάλαμος εισόδου
β) Κύριο λατρευτικό χώρο των ανδρών, στραμμένο προς την κατεύθυνση της Μέκκας
γ) Βοηθητικούς χώρους του κύριου λατρευτικού χώρου
δ) Συγκρότημα γραφείων του ιμάμητ
ε) Λατρευτικός χώρος των γυναικών
στ) Βοηθητικά κτίρια του λατρευτικού χώρου των γυναικών
Οι κλειστοί χώροι είναι μονώροφα κτίσματα με μέγιστη συνολική κάλυψη περί το ένα στρέμμα!
Θα δημιουργηθεί περίκλειστη αυλή, που θα αποτελεί τη συνέχεια του κλειστού χώρου του τεμένους και η οποία θα περιβάλλεται από τοίχους ύψους 3 μ., καθώς και υπόστεγο για συναντήσεις των ισλαμιστών προσκυνητών.
Η ανέγεση του τζαμιού έγινε δυνατή με νόμο του 2006 νόμος της τότε υπουργού Παιδείας κυρίαςΜαριέττας Γιαννάκου ο οποίος προέβλεπε την δημιουργία Διαχειριστικής Επιτροπής Ισλαμικού Τεμένους.
Ο πρώην σύζυγος της τότε υπουργού είναι κορυφαίο στέλεχος του Ελληνοτουρκικού Επιμελητρίου και στενός φίλος πολλών Τούρκων πολιτικών.
Το 2010 ο πρώτην υπουργός Εθνικής Αμυνας Ε.Βενιζέλος αποδέχθηκε να παραχωρήσει το Ναυτικό Οχυρό του Βοτανικού για να κτιστεί το τζαμί
Το τζαμί χωροθετήθηκε επίσημα στην περιοχή με νόμο του υπουργείου Περιβάλλοντος το 2011. Ακολούθως, το πρώην υπουργείο Υποδομών προχώρησε στις μελέτες και στη συνέχεια προκήρυξε πέντε διαγωνισμούς.
Η νυν Γενική Γραμματεία Υποδομών χρειάστηκε να επαναλάβει τον διαγωνισμό για την κατασκευή του Τεμένους πέντε φορές, προκειμένου κάποια κατασκευαστική εταιρεία να καταθέσει προσφορά, ενώ απαιτήθηκε ειδική απόφαση του πρώην υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη (αυτόν που ψήφισε το Μνημμόνιο χωρίς καν να το διανάσει, όπως ομολόγησε ο ίδιος…) με την οποία επετράπη η συμμετοχή στον διαγωνισμό κατασκευαστικών εταιρειών 7ης τάξης.
Τελικά, μειοδότης αναδείχθηκε τον Νοέμβριο του 2013, μια κοινοπραξία, αποτελούμενη από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας, Ακτωρ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, JP Αβαξ και Ιντρακάτ, κάτι τουλάχιστον παράδοξο αφού η αξία του έργου υποτίθεται ότι είναι μικρή (κάτω από 1 εκατ. ευρώ).
Φυσικά πίσω από το ενδιαφέρον των συγκεκριμένων εταιρειών βρίσκεται η ανάγκη σύναχης καλών σχέσεων με την Σαουδική Αραβία, το Κατάρ και της Τουρκία, όπου δραστηριοποιούνται με κατασκευαστικά έργα και οι τέσσερις εταιρείες.
Τόσο ο Ρ.Τ.Ερντογάν όσο και οι ηγέτες ων άλλων δύι κρατών με προεξάρχοντα τον εμίρη Αλ Θάνι του Κατάρ απαιτούν την ανέγερση του τεμένους το ταχύτερο δυνατό…
Λόγω εμπλοκής του θέματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας, έπειτα από προσφυγή πολιτών, αλλά και του Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ, το υπουργείο Υποδομών είχε χορηγήσει παράταση στις εγγυητικές επιστολές του μειοδότη προκειμένου να ξεκαθαρίσει νομικά η υπόθεση και να ξεκινήσουν παράλληλα οι διαδικασίες αδειοδότησης.
Σε λίγους μήνες, αν δεν αλλάξει κάτι, το πιο σύγχρονο τζαμί της Ευρώπης θα είναι κτισμένο στο κέντρο της Αθήνας…