Search
paidi ipologistis

«Το παιδί μου είναι μονίμως πάνω από έναν υπολογιστή. Τι να κάνω;»

Συνήθως, τα παιδιά που στρέφονται στην υπερβολική χρήση του διαδικτύου καλύπτουν μέσω αυτής κάποιες άλλες ψυχολογικές ανάγκες τους

 

Ζωή Στραβοπόδη-Τζιάνο
Ψυχοθεραπεύτρια – Οικογενειακή Σύμβουλος

Μια από τις πιο κοινές ανησυχίες των σημερινών γονιών – και συγχρόνως ένα θέμα στο οποίο πολλοί από τους αναγνώστες μου έχουν ζητήσει να αναφερθώ – είναι η υπερβολική χρήση του διαδικτύου από τα έφηβα παιδιά τους.Είναι γεγονός ότι στις μέρες μας η πλειοψηφία των παιδιών (και όχι μόνο) ξοδεύουν αρκετές ώρες πάνω από τους υπολογιστές τους. Οι περισσότεροι γονείς έχουν αμφιθυμικά συναισθήματα ως προς τα όρια που θα πρέπει να βάλουν στα παιδιά τους σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου μιας και εκτός από τις αρνητικές συνέπειες που μπορεί να επιφέρει η υπερβολική χρήση του υπολογιστή, η χρήση του έχει και πολλές θετικές ιδιότητες . Στις μέρες μας άλλωστε αποτελεί βασικό τρόπο επικοινωνίας, κοινωνικοποίησης, ψυχαγωγίας καθώς και σημαντική πηγή πληροφορίας και ενημέρωσης. Παρόλα αυτά η χρήση του διαδικτύου μπορεί να γίνει προβληματική αν λειτουργεί εις βάρος των σχολικών τους υποχρεώσεων ή της κοινωνικότητάς τους.

Συνήθως, τα παιδιά που στρέφονται στην υπερβολική χρήση του διαδικτύου καλύπτουν μέσω αυτής κάποιες άλλες ψυχολογικές ανάγκες τους. Ο γονιός θα πρέπει να είναι ενήμερος ως προς αυτό και να προσπαθήσει να ανακαλύψει ποιες είναι αυτές και πώς θα μπορούσε να βοηθήσει το παιδί του να τις καλύψει με άλλους τρόπους.

Είναι σημαντικό για τους γονείς να γνωρίζουν ότι η υπερβολική χρήση του διαδικτύου έχει σχετιστεί ερευνητικά με δύο πολύ αντιφατικές συμπεριφορές από την πλευρά των γονέων: Από τη μια πλευρά βρίσκονται γονείς που παραμελούν τα παιδιά τους και από την άλλη βρίσκονται γονείς που τα υπερπροστατεύουν.

Μερικά πρακτικά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς προκειμένου να προλάβουν ή να αντιμετωπίσουν προβληματικές συμπεριφορές από μέρους των παιδιών τους είναι τα εξής:

-Να γνωρίσουν οι ίδιοι το μέσον!  Πολλοί γονείς δεν φαίνονται διατεθειμένοι να έρθουν σε επαφή με το διαδίκτυο και δεν γνωρίζουν τι κάνουν τα παιδιά τους όταν ασχολούνται με αυτό.

-Καμιά φορά να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ΜΑΖΙ με το παιδί τους και να του ζητάνε να τους δείξουν πράγματα, είναι ένας καλός τρόπος να νοιώσει το παιδί ότι μπορεί να φανεί χρήσιμο στο γονιό του και ο γονιός να μάθει πράγματα από το παιδί του.

-Σταθερή και συνεπής οριοθέτηση των ωρών που μπορεί να αφιερώνει το παιδί στο διαδίκτυο. Οι γονείς θα πρέπει να θυμούνται ότι η οριοθέτηση των παιδιών μας προϋποθέτει την αφιέρωση χρόνου στο παιδί. Ο γονιός που δεν αφιερώνει χρόνο στο παιδί του έχει συνήθως ενοχές και ο ενοχοποιημένος γονιός δυσκολεύεται πιο πολύ να βάλει όρια.

-Να τοποθετήσουν τον υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο ώστε να μπορεί να υπάρχει μια διακριτική εποπτεία.

Εσάς ποιο θέμα σας απασχολεί; Τι βαραίνει την καθημερινότητά σας; Στείλτε e-mail στο:[email protected]

* Η Ζωή Στραβοπόδη εργάζεται ως Ψυχοθεραπεύτρια παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες σε άτομα, ζευγάρια και οικογένειες. Επίσης συντονίζει ομάδες αυτογνωσίας και προσωπικής ανάπτυξης. Το 2012 ίδρυσε το «Σχολείο για Γονείς», ένα χώρο ψυχοεκπαίδευσης γονέων σε θέματα που αφορούν την υγιή συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών τους. 

Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα like στη σελίδα μας

Περί ευθύνης: Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του "mikroskopio.gr". Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατα την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο mikroskopio.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!
loading...



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *