Σοκ προκαλεί η αναφορά στο βιβλίο της ιστορίας της τέχνης της Γ΄ Λυκείου…στα Γλυπτά του Παρθενώνα για τα οποία αναφέρει πως δεν εκλάπησαν, αλλά μεταφέρθηκαν από τον λόρδο Έλγιν. Την αποκάλυψη έκανε ο υποψήφιος βουλευτής Α ΄ Θεσσαλονίκης, κ. Κουράκης ο οποίος σημειώνει πως στο βιβλίο της Ιστορίας της Τέχνης αναφέρει χαρακτηριστικά: «όμως με την μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αγγλία από το Λόρδο Έλγιν, το 1806, για πρώτη φορά οι καλλιτέχνες των Ευρωπαϊκών Χωρών μπόρεσαν να δουν και να θαυμάσουν από κοντά έργα της ακμής της Ελληνικής γλυπτικής”».
Μετά από αυτή την αποκάλυψη, αποσύρεται από το προσεχές έτος το βιβλίο της Ιστορίας της Τέχνης της Γ’ Λυκείου μετά τις επικρίσεις που διατυπώθηκαν για το γεγονός ότι η κλοπή των Γλυπτών του Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν παρουσιάζεται ως «μεταφορά».
«Πρόκειται για τερατώδη διατύπωση. Είναι βιβλίο που εκδόθηκε το 2003. Έδωσα εντολή στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), να προχωρήσει άμεσα στην αποστολή πρότασης προς την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, για οδηγίες διδασκαλίας, ώστε οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν το μάθημα «Ιστορία της Τέχνης της Γ’ Λυκείου», να δίνουν τις ορθές πληροφορίες προς τους μαθητές.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Παιδείας, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, επισήμανε ότι η διατύπωση για την ιστορία του γλυπτού διακόσμου του Παρθενώνα διαστρεβλώνει την ιστορική πραγματικότητα, καθώς αναφέρεται αποκλειστικά στη μεταφορά των γλυπτών στην Αγγλία, χωρίς να επισημαίνεται ότι αποτέλεσαν προϊόν υφαρπαγής. «Το ίδιο ισχύει και τον χαρακτηρισμό των γλυπτών ως «μαρμάρων»» αναφέρει σε δήλωσή του.
Το εγχειρίδιο Ιστορία της Τέχνης εγκρίθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν εισάχθηκε στο πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου, ως μάθημα επιλογής.
Παράλληλα, ο κ.Δερμεντζόπουλος άφησε αιχμές για το γεγονός ότι το θέμα ήρθε στην επικαιρότητα κατά την προεκλογική περίοδο. «Απορίες δημιουργεί η «σπουδή» ορισμένων να «αποκαλυφθούν» μέσω ανακοινώσεων εν μέσω προεκλογικής περιόδου «πλήγματα στην ιστορική και πολιτιστική συνείδηση όλων των Ελλήνων πολιτών: αλλά και προσπάθεια να «υπονομευθεί» το αίτημα της Ελλάδας να επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα εκεί όπου πραγματικά ανήκουν» σημείωσε.
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα like στη σελίδα μας