Search
imamis_1

Κήρυγμα μίσους ιμάμη ενάντια στους Κόπτες χριστιανούς στην Αίγυπτο (βίντεο)

Στη προσευχή της Παρασκευής, στο Ισλαμικό Κέντρο της πόλης Κρεμόνα στην Ιταλία, ο ιμάμηςΝαμπίλ Αμπντ Αλ Αζίζ (Nabil Abd Al Aziz) καταφέρθηκε εναντίον των χριστιανών της Αιγύπτου, των Κοπτών. Το βίντεο αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στις 2 Δεκεμβρίου του 2014.

Τα γεμάτα εχθρότητα λόγια που κήρυξε στους πιστούς μουσουλμάνους -και μάλιστα από ευρωπαϊκό – ιταλικό έδαφος- είναι τα ακόλουθα:

«Οι χριστιανοί στην Αίγυπτο ισχυρίζονται ότι ήταν (η Αίγυπτος) αρχικά μια κοπτική χώρα, που άνηκε στους χριστιανούς. Λένε ότι οι Ρωμαίοι ήρθαν και κατέλαβαν την Αίγυπτο, και φέρονταν στους Κόπτες με τον πιο χειρότερο τρόπο. Οι Κόπτες λένε: καλέσαμε τους μουσουλμάνους να μας σώσουν από τους Ρωμαίους. Έτσι οι μουσουλμάνοι ήλθαν, ξεφορτώθηκαν στους Ρωμαίους, αλλά έμειναν εκείνοι στη θέση τους. Και έτσι, λένε οι Κόπτες, οι μουσουλμάνοι κατέλαβαν την Αίγυπτο. Οι χριστιανοί της Αιγύπτου πιστεύουν ότι η χώρα έχει κατακτηθεί από τους μουσουλμάνους.

Πουθενά οι ιερείς στον κόσμο, εκτός από την Αίγυπτο, δεν φοράνε μαύρα συνεχώς. Όλοι οι άλλοι ιερείς φοράνε λευκά, ορισμένοι μπορεί να φοράνε και τα δύο, αλλά μόνο οι Αιγύπτιοι συνεχώς φοράνε μαύρα. Όταν τους ρωτάνε γιατί φοράνε συνεχώς μαύρα ράσα, απαντάνε ότι είναι σύμβολο θρήνου, γιατί κάποτε η Αίγυπτος ήταν μια χριστιανική – κοπτική χώρα, η οποία κατακτήθηκε από τους μουσουλμάνους και είναι ακόμα υπό την κατοχή τους. Λένε: Δεν θα φορέσουμε άσπρα μέχρι η Αίγυπτος να γίνει και πάλι κοπτική. Αυτό είναι που πιστεύουν.

Συμβουλεύουν τις γυναίκες τους να κάνουν πολλά παιδιά, ώστε να αυξηθούν σε αριθμό, ώστε η Αίγυπτος να γίνει πάλι μια κοπτική χώρα. Ζω στην Αίγυπτο για περίπου 40 χρόνια και ποτέ δεν έχω δει έναν χριστιανό ζητιάνο. Όλοι οι ζητιάνοι είναι μουσουλμάνοι. Οι δικοί τους ζητιάνοι πάνε σε μια εκκλησία ή σε ένα μοναστήρι και τους δίνουν λεφτά. Δεν έχω δει ποτέ έναν χριστιανό να πηγαίνει από πόρτα σε πόρτα και να ζητιανεύει. Μόνο οι μουσουλμάνοι το κάνουν αυτό».

 

https://www.youtube.com/watch?v=mYjxwdCMulk

Να αποσαφηνίσουμε κάποια πράγματα. Ο ιμάμης στην ομιλία του αναφέρεται σε Ρουμ (Ρωμαίους – Ρωμιούς – Ορθόδοξους Χριστιανούς). Ο μεταφραστής του βίντεο γράφει «Βυζαντινούς». Το Βυζάντιο όμως ήταν η ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και οι Βυζαντινοί ήταν Ρωμαίοι – Ρωμιοί. Επίσης η ιδιότητα του Ρωμαίου ταυτίζεται με του Ορθόδοξου χριστιανού, αφού η Ορθοδοξία ήταν το επίσημο θρησκευτικό δόγμα της αυτοκρατορίας.

Οι αυτόχθονες Αιγύπτιοι χριστιανοί, οι λεγόμενοι Κόπτες, για να διαφυλάξουν την εθνική τους ταυτότητα από το κυρίαρχο ελληνορωμαϊκό ορθόδοξο στοιχείο προσχώρησαν στην αίρεση του μονοφυσιτισμού.

Το ίδιο έπραξαν και οι Σύροι Χριστιανοί, οι Αρμένιοι, οι Ασσύριοι και οι Αιθίοπες. Δημιούργησαν τις λεγόμενες προχαλκηδόνιες ορθόδοξες εκκλησίες και αποσχίστηκαν από τον έλεγχο του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, άρα και από τον ιδεολογικό και πολιτισμικό έλεγχο, μέσω της θρησκείας, της Νέας Ρώμης (Κωνσταντινούπολης).

Όσοι παρέμεναν Ορθόδοξοι ήταν οι «Ρωμαίοι», όσοι επέλεγαν τον μονοφυσιτισμό διατηρούσαν και την εθνική τους ταυτότητα. Αυτές οι «εθνικές» εκκλησίες ονομάστηκαν προχαλκηδόνιες.

Προχαλκηδόνιες ή αρχαίες ανατολικές Ορθόδοξες Εκκλησίες ονομάζονται εκείνες που υιοθέτησαν τον Μονοφυσιτισμό ή Ευτυχιανισμό (από το όνομα του ιδρυτή του), ένα δόγμα που εμφανίστηκε τον 5ο αιώνα. Σύμφωνα με αυτό, η θεία φύση του Χριστού θεωρείται κυρίαρχη επί της ανθρώπινης, η οποία απορροφήθηκε από τη θεία φύση ως «σταγόνα μέλητος στον ωκεανό».

Ο Μονοφυσιτισμός καταδικάστηκε από την Δ” Οικουμενική Σύνοδο της Χαλκηδόνας το 451 μ.Χ και την Ε΄ Οικουμενική Σύνοδο της Κωνσταντινούπολης το 553 μ.Χ. όπου και διατυπώθηκε το ορθόδοξο δόγμα, σύμφωνα με το οποίο ο Ιησούς υπάρχει σε ένα μόνο πρόσωπο και με δύο φύσεις, την ανθρώπινη και τη θεία, «ενωμένες και μη συγχεόμενες». Επειδή κάποιες εκκλησίες δεν δέχτηκαν τις δογματικές διατυπώσεις της Συνόδου της Χαλκηδόνας, και αναγνώριζαν μόνο τις 3 προηγούμενες Οικουμενικές Συνόδους, ονομάστηκαν Προχαλκηδόνιες (και μερικές φορές, Αντι-χαλκηδόνιες).

Στις προχαλκηδόνιες εκκλησίες ανοίκουν η Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία (της Αιγύπτου), η Αρμενική Αποστολική Εκκλησία, η Συριακή Ορθόδοξη Εκκλησία, η Ορθόδοξη Εκκλησία του Μαλαμπάρ των Ινδιών, η Αιθιοπική Ορθόδοξη Εκκλησία και η Ορθόδοξη Εκκλησία Tewahedo της Ερυθραίας.

Στις προχαλκηδόνιες Εκκλησίες τηρούνται κάποιες αρχαίες παραδόσεις, όπως ο εορτασμός των Χριστουγέννων και Θεοφανείων σε μια γιορτή κατά την 6η Ιανουαρίου.

Αυτός είναι ο λόγος που οι Κόπτες στην Αίγυπτο δεν υπάγονται στον Ελληνορθόδοξο Πατριάρχη Αλεξανδρείας, τον οποίο αποκαλούν «Ρωμαίο – Ρωμιό Πατριάρχη», αλλά έχουν δικό τους προκαθήμενο. Το ίδιο συμβαίνει και στη Συρία, που υπάρχει τόσο ο Ελληνορθόδοξος Πατριάρχης Αντιόχειας (Ρωμαίος – Ρωμιός δηλαδή), όσο και ο προκαθήμενος της Ορθόδοξης (μονοφυσιτικής) Συριακής Εκκλησίας.

Το εάν οι Κόπτες (Αιγύπτιοι) όντως φώναξαν τους μουσουλμάνους (Άραβες) για να τους απαλλάξουν από τους Ρωμαίους (Βυζαντινούς – Ορθόδοξους), όπως αναφέρει στην ομιλία του ο ιμάμης, είναι ένα ιστορικό στοιχείο που τα δικά μας βιβλία δεν το λένε, αλλά είναι πιθανό. Οι Αιγύπτιοι προφανώς και επιθυμούσαν την εθνική τους ανεξαρτησία από την ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία (Βυζάντιο) και ίσως να φώναξαν τους Άραβες ως απελευθερωτές και εκείνοι να ήρθαν και να έμειναν ως νέοι κατακτητές.

Οι Κόπτες εξάλλου είναι οι άμεσοι απόγονοι των αρχαίων Αιγυπτίων και σε ό,τι αφορά την ονομασία τους, παράγεται από το Αραβικό τύπο της λέξης kibt. H λέξη αυτή είναι παραφθορά της ελληνικής «Αιγύπτιος, όπου αφαιρέθηκε η αρχική συλλαβή «αι» και η κατάληξη «ος» και απέμεινε το «Γύπτι» (kibt).

Έτσι, η λέξη Αιγύπτιος Κόπτης σημαίνει Αιγύπτιος και όχι αυτός ο οποίος αποκόπηκε από το σώμα της Εκκλησίας, δηλαδή ο αιρετικός, όπως πολλοί νομίζουν.

Η ονομασία αρχικά δεν είχε θρησκευτική έννοια, αλλά εθνική. Αργότερα όμως, έλαβε θρησκευτική για τους ιθαγενείς της Αιγύπτου, λόγω της κατακτήσεως των Αράβων, διότι όλοι ήταν χριστιανοί.

tribune.gr

Οι Κόπτες είναι το 9% του σημερινού πληθυσμού της Αιγύπτου, δηλαδή κοντά στα 8.000.000 άνθρωποι.

Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα like στη σελίδα μας

Περί ευθύνης: Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του "mikroskopio.gr". Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατα την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη. Tο mikroskopio.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!
loading...



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *